طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسم چهارم



آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسم چهارم , انتخاب کلمات کلیدی و بخش بندی سایت

تعیین بخش بندی های سایت

تصور کنید وارد یک وب سایت شده اید که در حیطه فروش تلویزیون های lcd و led فعالیت میکند. فرض کنید یک دستگاه lcd نیاز دارید که مارک آن سامسونگ باشد ، ابعاد آن 37 اینچ باشد ، دارای درگاه usb و... باشد. چگونه میتوانید به راحتی دریابید که این سایت چنین محصولی دارد یا خیر ؟ ایا میتوانید میان انبوه اطلاعات این سایت به سادگی به محصول مورد نظر خود دست یابید ؟ آیا جز اینکه این وب سایت دارای بخش بندی های مناسب بوده و شما بتوانید به راحتی در بخش مربوط به محصول مد نظر خود به جستجو بپردازید و به سادگی محصول مد نظرتان را بیابید راهی وجود دارد ؟ 
 برای کاربرپسندی هرچه بیشتر و افزایش ناوبری وب سایتتان نیاز دارید تا بخش های مختلف سایتتان را به صورت کاملا مجزا در اختیار کاربران قرار دهید. برای مثلا میتوانید در سایت خود منویی به عنوان محصولات داشته باشید که به دو بخش lcd  و  led تقسیم شود ، هر کدام از این دو بخش به برندهای مختلف تقسیم شود برای مثال سامسونگ ، جی وی سی ، سونی و.... ، هرکدام از این برندها به ابعاد مختلف تقسیم شود برای مثال 37 اینچ ، 40 اینچ و... ، و به این ترتیب هر فردی که قصد خرید یک دستگاه lcd سامسونگ 37 اینچ داشته باشد کافی است از طریق منوی محصولات شما به زیرمنو lcd و سپس سامسونگ و در انتها 37 اینچ برود یعنی تنها با یک کلیک کاربر میتواند به محصول دلخواه خود دست یابد اما آیا اگر غیر از این کار صورت بپذیرد بازهم کاربران میتوانند به این سادگی به محصول مد نظر خود دستیابند ؟ یا اینکه تصور کنید دارای یک وب سایت خبری هستید و اخبار علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی و... را مخابره میکنید . اگر کاربری وارد سایت شما شود که هیچ علاقه ای به اخبار علمی و فرهنگی و هنری نداشته و تنها به دنبال خواندن اخبار ورزشی باشد ، چگونه میتواند به هدف خود دست یابد ؟ آیا اگر خبرهای منتشر شده در سایت شما بدون نظم و ترتیب بوده و تمامی موضوعات بدون بخش بندی های مخصوص به خود در روی صفحات سایتتان قرار بگیرند ، چنین کاربری حاضر به خواندن اخبار سایت شما خواهد بود ؟ حال تصور کنید بخش های مختلف سایت شما در اختیار کابران است و کاربر میتواند با انتخاب بخش های علمی ، فرهنگی ، هنری و یا ورزشی به بخش مربوط به این نوع اخبار رفته و اخبار مد نظر خود را دنبال نماید.  این یک مثال ساده بود تا بدانید در هر زمینه ای که فعالیت میکنید ( فروش کالا و خدمات ، بانک های اطلاعاتی و... ) مشخص بودن بخش های سایت برای کاربران بسیار با اهمیت است. اگر کاربران بتوانند به سادگی موضوع مد نظر خود را در میان موضوعات مختلف سایت شما بیابند قطعا رضایت آنها را جلب خواهید نمود در غیر اینصورت هیچ کاربری از نحوه نمایش اطلاعات سایت شما راضی نخواهد بود و در عمل از دو ناحیه ضربه خواهید خورد ، عدم کاربرپسندی و ناوبری ضعیف . کاربرپسندی و ناوبری دو عامل بسیار مهم در سئو به حساب می آیند که یکی از بهترین روش های بهبود این دو مسئله همین تعیین بخش بندی های سایت شما میباشد ( در مقالات بعدی به صورت مفصل تری در رابطه با کاربرپسندی و ناوبری صحبت خواهیم کرد . ) .


تعیین نمودن کلمات کلیدی

پس از اینکه بخش بندی های وب سایت خود را مرتب نموده و کاملا هدفمند کردید ، نوبت به انتخاب کلمات کلیدی میباشد. قطعا هدف از سئو وب سایت کسب رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو میباشد به همین دلیل انتخاب کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو سایت شما خواهند داشت. اگر شما در زمینه فروش محصولات الکترونیکی کار میکنید ، انتخاب کلمات کلیدی ای مانند طراحی سایت ، فروش تلفن همراه و این قبیل کلمات که هیچ ارتباطی به فعالیت وب سایت شما ندارند برای شما آسیب های جدی به همراه خواهند داشت. به طور کلی باید هنگام انتخاب نمودن کلمات کلیدی سایتتان به سه نکته مهم و کاربردی توجه ویژه داشته باشید. ارتباط ، محبوبیت و رقابت سه نکته غیرقابل انکار در مبحث انتخاب کلمات کلیدی میباشد که به ترتیب اولویت و تاثیر گذاری در سئو این موارد را به شما توضیح خواهیم داد.


1- مرتبط بودن کلمات کلیدی شما با محتوای سایتتان

هرچه کلمات کلیدی ای که انتخاب نموده اید در محتوای شما بیشتر تکرار شده باشد سئوی این کلمات قوی تر خواهد بود . برای مثل اگر در زمینه طراحی سایت کار میکنید و کلمه کلیدی طراحی سایت یکی از کلمات مد نظر شما میباشد هرچه درون مطالب خود بیشتر از کلمه طراحی سایت استفاده نمائید سئو بهتری خواهید داشت اما اگر کلمه مد نظر شما طراحی سایت باشد ولی در متون خود از کلماتی مانند دانلود بازی و .... استفاده نمائید عملا سئوی وب سایت شما در این کلمه کلیدی دچار مشکل خواهد بود و نمیتوانید توقع داشته باشید در این کلمه کلیدی نتایج بالای موتورهای جستجو به ویژه گوگل را به خود اختصاص دهید.


2- میزان جستجوی کلمات

سعی کنید کلماتی را انتخاب نمائید که از نظر محبوبیت میان کاربران نیز وضعیت خوبی داشته باشد ( به علاوه اینکه نسبت به محتوای سایت شما نیز کاملا مرتبط و پرتکرار باشد ) ، برای مثال اکثر کاربرانی که میخواهند نسبت به خرید  بازی از طریق اینترنت اقدام نمایند کلمه خرید بازی را سرچ میکنند به همین دلیل این کلمه برای فروشندگان بازی میتواند کلمه کلیدی مناسبی تلقی شود . هرچه کلمات کلیدی انتخابی شما بیشتر جستجو شود شانس شما برای حضور در رتبه های بالاتر نتایج موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهد بود البته در نظر داشته باشید که مرتبط بودن این کلمات با محتوای شما نیز بسیار مهم است.

3- میزان رقابت

سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که رقابت بر سر آن ها زیاد نباشد و یا اگر رقابت سنگینی در این کلمات بود سعی کنید نسبت به دریافت بک لینک از سایت های مشابه خود برنامه ریزی نمایید . ( در مقالات بعدی به صورت کامل و مفصل در رابطه با بک لینک صحبت خواهیم کرد . ) قطعا کلماتی که رقابت در آنها سنگین است نیاز به سئوی قدرتمندی دارند به همین دلیل سعی کنید نسبت به انتخاب کلماتی اقدام نمائید که از رقابت کمتری برخودار بوده و یا اگر مایل به رقابت هستید تمامی نکات مربوط به انتخاب کلمات کلیدی را رعایت نمایید زیرا در غیراینصورت در این رقابت نتیجه ای جز شکست مشاهده نخواهید کرد.


عنوان سایت

عنوان سایت اساسی ترین متا تگ برای موتور های جستو به شمار می آید به همین دلیل باید در انتخاب عنوان سایت دقت بسیاری صورت پذیرد تا عنوانی مناسب برای صفحات سایت در نظر گرفته شود . در عنوان سایت حتما سعی کنید که از اصلی ترین کلمات سایت خود نیز استفاده کنید، البته به یاد داشته باشید در به کار بردن کلمات کلیدی سایت زیاده روی نکنید و اعتدال را رعایت نمایید . عنوان سایت تقریبا نباید از 60-70 کاراکتر بیشتر باشد ، از طرفی سعی کنید عنوان صفحات شما با کلمات کلیدی و محتوای صفحاتتان نیز مرتبط باشد زیرا در این صورت گوگل بهای بیشتری به وب سایت شما خواهد داد. در انتخاب عنوان صفحاتتان بسیار دقت نمایید زیرا اگر عنوان صفحات شما شبیه به عنواین اسپم باشد گوگل ارزشی برای صفحه شما قائل نبوده و در نتایج خود نیز قطعا رده های بالا را به شما اختصاص نخواهد داد . سعی کنید حتی الامکان از - و | استفاده ننمایید زیرا برای گوگل این نوع کاراکترها تا حدی اسپم به حساب می آید و استفاده بیش از حد از این کاراکتر ها باعث میشود صفحات شما در نتایج گوگل رده های قابل توجهی را به خود اختصاص نداده و سئوی سایت شما به شدت دچار مشکل شود.


آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت سوم



منبع : مقاله آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت چهارم از سایت ایفانت

چرا ایفانت ؟

چرا ایفانت ؟ حتما بخوانید

چرا مرکز طراحی سایت ایفانت مناسب ترین انتخاب برای طراحی وب سایتهای شماست؟

مورد اول :  طراحی وب سایت یک حرفه کاملا تخصصی می باشد و اگر طراحی سایت خود را به افراد غیر متخصص بسپارید هزینه و وقت خود را هدر داده اید .

چون وب سایتهای غیر حرفه ای علاوه بر اینکه بازدیدی برای سایت شما کسب نمی کنند باعث کاهش اعتبار شما نیز خواهند شد . مرکز طراحی وب سایت ایفانت با سالها تجربه و تیم متخصص کیفیت وب سایتهای شما را تضمین می نماید .

مورد دوم : مرکز طراحی وب سایت ایفانت دارای تعداد بسیار زیادی نمونه کار در سراسر ایران و خارج از کشور می باشد . برای مشاهده نمونه کارها می توانید به صفحه ی نمونه کارها مراجعه نمایید .همچنین رعایت سئو در کارهای ما وجه تمایز ماست .

مورد سوم : تعرفه های مرکز طراحی وب سایت ایفانت یک پنجم الی یک دهم تعرفه های سایر مراکز طراحی سایت است . تعداد سفارشات بالا و تجربه ی مرکز طراحی سایت ایفانت موجب گردیده تا با کاهش هزینه و افزایش کیفیت خدمتی ارزنده به مشتریان ارائه دهد و موجب افزایش تعداد مشتریان خود شود .

مورد چهارم : شرکت ایفانت فعالیتهای خود را مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک انجام می دهد . این مرکز بر خلاف سایر مراکز که توسط اشخاص اداره میشوند و معتبر نیستند یک شرکت کاملا معتبر با نام شرکت داده پردازان ایفانت به شماره ثبت 11072 می باشد .

وب سایت ما در سایت ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ثبت گردیده است , دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت , معدن و تجارت می باشد و در طی سالهای اخیر تلاش زیادی در کسب اعتبار و اعتمادسازی در محیط وب نموده است .

همچنین در جهت افزایش اعتمادسازی و آسودگی خیال مشتریان هزینه طراحی پس از پایان کار و تحویل وب سایت دریافت می گردد و در ابتدای کار فقط وجه کمی بابت تایید سفارش و اطمینان از قطعی بودن سفارش اخذ می شود

مورد پنجم : تفاوت ما با سایر مراکزی که شعار آنها ارزان بودن قیمت میباشد در این است که اکثر این مراکز بسته هایی را برای شما آماده می کنند و آن را با هزینه ی نسبتا کمی به شما میفروشند و شما حق انتخابی در طرح و قالب و امکانات و سایر موارد دیگر سایت خود نخواهید داشت .

اما مرکز طراحی وب سایت ایفانت سایت درخواستی شما که کاملا از نظر قالب و گرافیک و امکانات و ... طبق درخواست شماست را با هزینه ای حتی کمتر از این مراکز طراحی می نماید و این وجه تمایز مرکز طراحی وب سایت ایفانت با سایر مراکز است.

طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت ارزان همراه با رعایت سئو بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی از خدمات شرکت ایفانت می باشد.


آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسم سوم


آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسم سوم , برنامه ریزی طراحی سایت , نوشتن محتوا و بازاریابی


برنامه ریزی برای طراحی سایت

قطعا در هرکاری برنامه ریزی دقیق و اصولی حرف اول را میزند. طراحی سایت نیز امری است که جز با داشتن برنامه ای قدرتمند نمیتوان آن را به موفقیت رساند. بسیاری از کاربران عزیزی که قصد طراحی سایتی در جهت رسیدن به اهداف خود دارند نسبت به اینکه برنامه ریزی هایشان باید چگونه باشد اطلاعات دقیقی ندارند به همین دلیل در این قسمت از آموزش سئو و بهینه سازی سایت سعی میکنیم شما را با اساسی ترین مسائلی که به هنگام برنامه ریزی باید به آن توجه داشته باشید به شما آموزش دهیم .هدف از این کار کمک به شما برای داشتن منابع و اطلاعات جمع آوری شده و مفید برای ساختن یک وب سایت موفق است. تصور کنید یک جزیره تنها هستید، بنابراین بهتر است خودتان را احاطه کرده و با استفاده از منابع و سهامداران به خودکفایی برسید . میزبانی وب، تکنسین های آی تی، بازاریابی آنلاین، توسعه دهندگان وب و غیره غیره را کنار خودتان داشته باشید.
 


اولین گام ، تعیین هدف

در اولین قدم باید دقیقا بدانید برای رسیدن به چه هدفی میخواهید اقدام به طراحی سایت  کنید ، آیا میخواهید برای کسب در آمد و فروش از طریق اینترنت طراحی سایت انجام دهید ؟ آیا هدف اصلی شما برند سازی برای نام تجاریتان است و میخواهید برند خود را معروف نموده و بر سر زبان ها بیاندازید ؟ آیا میخواهید کسب و کار خود را گسترش داده و همزمان برای افزایش فروش ( فروش از طریق اینترنت ) و برند سازی اقدام نمائید ؟ آیا میخواهید محتوای تخصصی و اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار دهید ؟ آیا هدف شما از داشتن یک وب سایت فعالیت در جوامع اجتماعی است؟  و غیره . میبایست اهداف کلی خود را از قبل مشخص کرده و طبق این اهداف برنامه ریزی خود را قدم به قدم پیش برده و به موفقیت نزدیک و نزدیکتر شوید.

 

اندازه گیری موفقیت


این نکته ساده است اما اغلب نادیده گرفته میشود . کسب و کارهای زیادی موفق هستند زیرا صاحبان آنها به اهداف خود رسیده اند. نگاهی به لیست اهداف خود بیاندازید ، این کار می تواند یک لیست ساده از آیتم های مهم شما باشد .حال ببینید آیا به اهداف خود رسیده اید ؟ اگر نرسیده اید بررسی کنید که چقدر پیشرفت داشته اید ؟ چقدر به این اهداف نزدیک شده اید ؟ آیا اساسا توان رسیدن به این اهداف را دارید ؟؟

 
بازدید کنندگان خود را بیابید


اگر شما در زمینه فروش محصولات آرایشی کار میکنید ، بازدیدکننده ای که به دنبال خرید تلفن همراه میباشد برای شما نفع خاصی نخواهد داشت ( به جز افزایش ترافیک وب سایت شما ) به همین دلیل شما باید بازدیدکنندگان تخصصی برای خود بیابید . طراحی و توسعه وب سایت بدون بازدید کنندگان بدون استفاده خواهد بود و شبیه به داشتن یک اسباب بازی فروشی شیک با مساحت 10000 متر مربع و با تمام اسباب بازی های مدرن است که در وسط کویر ساخته شده است. در شرایطی که مشتریان شما نتوانند وارد وب سایت شما شوند هیچ نفعی از طراحی سایت خود نخواهید برد. اما برای بسیاری از کاربران این سوال به وجود می آید که چگونه میتوان بازدید کنندگان متخصص را به وب سایت خود آورد ؟ چه تکنیک ها و روش هایی برای جذب بازدیدکنندگان متخصص کارآمد بوده و به نتیجه میرسد ؟ برای اینکه اطلاعات کامل تری در زمینه جذب بازدیدکنندگان متخصص بدست آورید کافیست مقاله ما در رابطه با جذب بازدیدکننده متخصص را مطالعه نمائید .


بازاریابی


بازاریابی صحیح برای بهینه سازی سایت شما نیز مفید است زیرا بازاریابی دقیق باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شده و همچنین میتواند بک لینک های مناسب برای شما دریافت کرده و باعث افزایش پیج رنک شما نیز بشود ( در قسمت های بعدی به صورت کامل در رابطه با بک لینک و پیج رنک توضیح خواهیم داد ) . البته بازاریابی مبحث مفصلی است که قبلا به صورت کامل در رابطه با آن مقالاتی را در اختیار کاربران عزیز گذاشته ایم . 

محتوا ، واقعیتی غیرقابل انکار

یکی از اساسی ترین مشکلات کاربرانی که تازه صاحب وب سایت شده اند همین مسئله است . نوشتن محتوای وب سایت شاید به نظر کار ساده ای بیاید اما بسیار سخت و پیچیده بوده و نیازمند دقت بسیار زیادی میباشد. قطعا محتوای یک وب سایت از هر نظر در سئو سایت نقش اساسی خواهد داشت . اینکه محتوای شما بتواند چه میزان بازدیدکننده را در سایت شما نگه دارد ، اینکه محتوای شما بتواند حاوی قوانین سئو از جمله دارا بودن تصویر ، استفاده از تگ های   و دارا بودن کلمات کلیدی مناسب ، دارا بودن لینک های داخلی مناسب و ... باشد در سئو سایت شما بسیار تاثیر دارد به همین دلیل میتوانید برای مطالعه دقیق تر و جامع تر برای چگونه نوشتن محتوای وب سایت از مقاله تخصصی ما در زمینه نوشتن محتوای وب سایت استفاده نمائید.

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم


بمنبع: مقاله آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت سوم از سایت ایفانت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم


آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم , طراحی قالب

 
طراحی قالب بهینه

یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش های طراحی سایت مبحث طراحی قالب شما میباشد . بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین تصور میکنند قالب وب سایت تنها برای ظاهر سایت مفید است و باید به گونه ای طراحی گردد که قدرت جذب بازدیدکننده را داشته باشد و به عبارتی زیبا باشد ، اصولا صاحبان کسب و کارهای آنلاین به مسائل جانبی در طراحی قالب توجهی نمیکنند که یکی از این مسائل بهینه بودن قالب وب سایت است. بسیاری از کاربران علاقه مند هستند تا درباره طراحی قالب به صورت بهینه اطلاعات مفیدی بدست آورده و استفاده نمایند به همین دلیل در این بخش نسبت به نحوه صحیح طراحی قالب اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم .
 


طراحی قالب واکنش گرا

آیا تا به حال برای شما پیش آماده است که با تغییر سایز مانیتور فونت ها و تصاویر و سایر بخش های یک سایت بهم ریخته و نتوانید به راحتی از آن استفاده نمائید ؟ ( به ویژه در مانیتورهای مستطیل ) به نظر شما چرا این مشکل به وجود می آید و در برخی موارد شما با تغییر ابعاد صفحه نمایش شاهد بهم ریخته شدن قسمت های مختلف یک سایت میشوید ؟ آیا برای برطرف کردن این مشکل راه حلی وجود دارد ؟ صد در صد برای رفع این مشکل راه حل وجود دارد ، بهترین راه آن طراحی قالب واکنش گرا ( ریسپانسیو ) است . تکنولوژی طراحی واکنش گرا (Responsive design ) حرفه ای ترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی میباشد . این تکنولوژی قالب را برای ابعاد مختلف و متعارف ، گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار دارند  و شما به راحتی آنها را می بینید و دیگر هیچ zoom in و  zoom out برای مشاهده صحفه نیاز نیست. برای تست رسپانسیو بودن سایت می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize   خارج کنید و با موس خود صفحه مرورگر را کوچک و بزرگ کنید ، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا  zoom out  و اسکرول ندارند ، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید تا از واکنش گرا بودن قالب خود اطمینان حاصل نمایید.                    
کدهای html و css                                 

استفاده از کدهای html و css یکی دیگر از مسائل اساسی که نیاز است به هنگام طراحی قالب مد نظر شما قرار بگیرد استفاده از کدهای html و css است. یکی از بهترین روش های طراحی قالب استفاده از قطعه کدهای html و همچنین شیوه نامه های آبشاری میباشد. دلیل اصلی استفاده از html و css سرعت بالای آنها میباشد و قالبی که از این طریق طراحی میگردد به طور قطعی از سرعت بارگذاری مناسبی بهره مند است به علاوه اعمال تغییرات در قالب نیز برای مدیران سایت بسیار راحت خواهد بود. کدهای html به همراه css میتواند قالب مد نظر شما را با سرعت بارگذاری مناسب آماده نموده و در هرزمان که احتیاج به ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ داشتید به سادگی و با تغییر کدها ، تغییرات مد نظرتان را اعمال نمائید.

 
عدم استفاده از فلش در قالب

یکی از اصلی ترین دلایل عدم استفاده از فلش سنگین بودن حجم فایل های فلش میباشد. هنگامی که حجم سایت شما افزایش یابد قطعا سرعت بارگذاری صفحات شما کاهش میابد که این مسئله سئو سایت شما را دچار مشکل مینماید. یکی دیگر از مسائلی که باعث میشود به شما توصیه کنیم تا از فایل های فلش در قالب خود استفاده ننمائید ، کاهش میزان ناوبری میباشد. ناوبری از طریق فلش بسیار سخت است زیرا الگوریتم های ناوبری فلش بسیار پیچیده بوده و خیل عظیمی از کاربران با این الگوریتم و نحوه کارکردن آن آشنایی ندارند. از طرفی فلش سایت شما را تبلیغاتی نشان میدهد زیرا تصور اکثر کاربران از فایل های فلش ، بنر های تبلیغاتی میباشد. و در آخر ، برای اینکه فایل های فلش پخش شوند نیاز به فلش پلیر میباشد که بسیاری از کاربران به آن دسترسی ندارند به همین دلیل سایت شما به صورت کامل نمایش داده نخواهد شد . قبلا در مقاله ای به صورت کامل در مورد مسائل مربوط به عدم استفاده از فلش صحبت کرده ایم . برای مشاهده مقاله اینجا کلیک نمائید.

 
تصاویر بهینه برای استفاده در قالب وب سایت

یکی از اصلی ترین موضوعات طراحی قالب ، استفاده از تصاویر با کیفیت اما بهینه میباشد. امروزه گرافیک در وب سایت های مختلف نقش بسیار مهمی را ایفا میکند اما صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید اطلاع داشته باشند که استفاده از هر تصویری به صرف گرافیک قابل توجه و بالای آن اصلا توصیه نمیشود زیرا بسیاری از تصاویر گرافیکی که از نظر صاحبان کسب و کارهای آنلاین زیبا بوده و مناسب برای استفاده در قالب ، حجم بسیار زیادی داشته و باعث کاعش سرعت بارگذاری صفحات سایت میشود که این مسئله آسیب های جدی به بهینه سازی سایت شما خواهد زد. میتوانید برای حل این مشکل از نرم افزارهای قدرتمندی مانند فتوشاپ استفاده کرده و حجم تصاویر خود را کاهش داده تا برای استفاده در قالب سایتتان مفید باشد.
آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول


منبع:مقاله آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم از سایت ایفانت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول



آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول , هاست و دامنه مناسب

 

دنیای امروز شاهد رقابتی بسیار سخت و پیچیده در زمینه تجارت الکترونیک است. رقابتی سخت و نفس گیر که برای موفقیت در آن باید سخت مبارزه کرد و تا آخرین نفس دست از تلاش نکشید. شاید اگر صد سال پیش به شخصی میگفتند که میتواند در اتاق شخصی اش و با استفاده از وسیله ای به نام کامپیوتر و از طریق اینترنت به راحتی انواع و اقسام خرید ها را انجام داده و این خرید کردن هیچ نیازی به حضور فیزیکی او نداشته باشد تصور میکرد او را مسخره کرده و سر به سرش میگذارند ،
  چیزی که امروزه واقعا انجام میپذیرد و افراد زیادی در سراسر دنیا برای خرید کردن از اینترنت استفاده میکنند و این مسئله باعث شده تا بسیاری از انسان ها به فکر کسب درآمد از طریق اینترنت بوده و برای این مهم تلاش نمایند. واقعیت این است که این کسب درآمد به سادگی میسر نخواهد بود و مستلزم تلاش و پشتکار فراوان است. مرسوم ترین روش فروش از طریق اینترنت ، فروش از طریق موتورهای جستجوگر ( در کشور ما تقریبا به صورت صد در صد گوگل ) میباشد زیرا اکثر افراد برای یافتن کالا و خدمات مورد نیازشان از طریق جستجو در موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل اقدام میکنند. بسیاری از افراد مایل هستند تا بدانند که چرا یک سایت به عنوان اولین نتیجه در گوگل قرار دارد و سایتی دیگر در صفحه دوم و یا سوم ؟ این رتبه بندی بر اساس چه ملاک هایی میباشد ؟؟ برای دانستن پاسخ این سوال باید با علمی به نام سئو ( بهینه سازی برای موتورهای جستجو ) آشنا شوید . ملاک رتبه بندی در موتورهای جستجو میزان سئو سایت شما میباشد . سئو یک وسیله سخت افزاری و یا یک نرم افزار نیست ، سئو مجموعه از تکنیک های مختلف و تخصصی در زمینه های مختلف است که در نهایت منجر به افزایش و یا کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر میشود. شرکت طراحی سایت ایفانت قصد دارد بنا به درخواست کاربران عزیز به صورت بخش به بخش و مجزا آموزش هایی تخصصی در رابطه با سئو منتشر کرده و در اختیار کاربران عزیز قرار دهد.


آموزش سئو قسمت اول

هاست چیست ؟ ویژگی های یک هاست خوب چیست ؟

هاست در زبان انگلیسی به معنی میزبان میباشد . Host  یک کامپیوتر تحت شبکه است که توسط cpanel سایت شما کنترل می شود. هاست دارای دو نوع سیستم عامل میباشد ، لینوکس و ویندوز که به دلخواه شما میتوانید از هرکدام که میخواهید استفاده نمائید. به عبارت دیگر هاست فضای نگهداری سایت شما میباشد ( اگر سایتتان را کامپیوتر در نظر بگیرید میتوانید هاست را هارد سیستم در نظر بگیرید.). امروزه شرکت های بسیاری خدمات فروش هاست را انجام میدهند که بسیاری از آنها شرکت های معتبر بوده و تعدادی از آن ها نیز شرکت های غیر معتبر میباشند . اولین قدم در ایجاد سئوی مناسب در سایت خرید هاست مناسب میباشد ، هاستی که بتواند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برطرف نموده و فضای لازم برای پیشرفت را در اختیارتان قرار دهد. بسیاری از افراد با هاست آشنایی دارند اما از ویژگی های یک هاست خوب بیخبر میباشند ، ویژگی های زیر از مهمترین ویژگی ها برای یک هاست مناسب به شمار میرود
 
1- هاست خوب همواره در دسترس بوده و بدون از کار افتادگی فعالیت مینماید . اگر هاست شما به طور پیوسته در دسترس نباشد موتورهای جستجوگر نسبت به سایت شما بدبین میشوند.
2- هاست شما باید از سرعت مناسبی برخودار باشد تا کاربران برای بارگذاری سایت شما معطل نشوند .
3- امنیت هاست شما نیز یکی از مهمترین ویژگی های هاست به شمار میرود زیرا اگر هاست شما از امنیت کافی برخودار نباشد ممکن سایت شما به سادگی هک شود.

دامنه چیست ؟


دامنه آدرس سایت شما میباشد. برای مثال  www.sitearzan.ir را در نظر بگیرید ، sitearzan نام دامنه ما میباشد و یا www.google.com که google نام دامنه آن میباشد . پس از خریداری هاست مناسب نوبت به خریداری دامنه مناسب میباشد . اما باز سوال اینجاست که دامنه مناسب چه ویژگی هایی داراست ؟ موارد زیر جزء مهمترین ویژگی های دامنه به شمار میروند

1- انتخاب دامنه ای متانسب با هدف و نوع فعالیت شرکتتان.
2- حتی الامکان دامنه ای کوتاه  و کلیدی انتخاب نمائید.
3- در هنگام ثبت دامنه مدنظرتان آن را برای مدت طولانی ثبت نمائید زیرا در این صورت گوگل ارزش بیشتری برای دامنه شما قائل خواهد شد زیرا تصور میکند فعالیت شما قرار است پایدار باشد.

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

منبع :مقاله ی آموزش سئو و بهینه  سازیسایت قسمت اول از سایت ایفانت