طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

آشنایی با نوع های هارد درایو و ریکاوری اطلاعات هارد درایو

عنوان : شناخت مدل های حافظه داخلی و برگرداندن اطلاعات هارد 

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینهمدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاهپرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.

خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :

• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.

• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.

• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.

• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.

• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.

• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.

 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP

برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنیدAdd a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره.

Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود

در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،

• Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده

• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید

در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم .

در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم

را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود.

در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.

و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی 

نکاتی برای بدست اوردن اقامت دائم دانشجویان دارای ویزای تحصیلی اروپا

عنوان: نکات مهم برای کسب اقامت دائم افراد دارای ویزای تحصیلی اروپا

این مقاله در مورد مهاجرت به اروپا می باشد.

تحصیل در اروپا به عنوان قاره ای که به یکی از بهترین مراکز آموزش عالی مشهور است آینده روشنی را برای شما رقم خواهد زد.هر ساله رده بندی بین المللی دانشگاه های جهان انجام می شود که قاره اروپا در این رده بندی سهم خوبی دارد و در میان 100 دانشگاه برتر رتبه های قابل توجه ای دارد.اروپا در قرن گذشته تاثیرات بسیاری در دنیای علم و تکنولوژی داشته است.گذشته و میراث علمی در کشور های اروپایی به عنوان یک پشتوانه قوی در کنار موسسات آموزش عالی و دانشگاه های مدرن و بین المللی باعث شده تا کشور های اروپایی امروزه از پیشتازان دنیای علم و صنعت باشند.سطح بالای علمی و نظام آموزشی پیشرفته و منظم باعث شده تا هر ساله بر تعداد افرادی که برای رسیدن به رویای خود به قصد تحصیل در اروپا وارد کشور های این قاره می شوند افزوده شود.

حضور نخبگان از سراسر دنیا در دانشگاه های مجهز اروپا باعث شده تا بستر مناسبی برای پیشرفت روز افزون علم و دانش به وجود بیاید.مسئولان آموزشی در کشور های اروپایی به دنبال تسهیل حضور نخبگان از سراسر دنیا در دانشگاه های خود برنامه ها و قوانینی را هر ساله ارائه می دهند.این برنامه ها به منظور تسهیل حضور و تشویق دانشجویان برای تحصیل در در اروپا, قوانین راحت تر و راه های حمایتی بیشتری مانند بورسیه های تحصیلی و حمایت های مالی را ارائه میدهند.یکی از این برنامه های بورسیه تحصیلی که از قضا در میان معتبر ترین برنامه های بورسیه در اروپا در سطح مقاطع عالی تحصیلی است اراسموس موندس نام دارد.این بورسیه در ده سال گذشته توانسته شانس های فوق العاده ای در زمینه های علمی, مالی و شغلی برای متقاضیان تحصیل در اروپا فراهم کند.در ادامه این مقاله قصد بر این است تا به معرفی این برنامه بورسیه تحصیلی پرداخته شود.این برنامه که در سال های گذشته مورد استقبال تعداد بسیاری از متقاضیان تحصیل در اروپا و یا افرادی که به دنبال دریافت کمک هزینه های تحصیلی برای تحقیق و پژوهش در موسسات آموزش عالی اروپا هستند بسیار مناسب به نظر می آید.

برای افرادی که به دنبال تحصیل و زندگی در اروپا هستند,یکی از موارد تاثیر گذار هزینه تحصیل در اروپا و هزینه های روزانه می باشد.خیلی از این دانشجویان که به دنبال ساخت یک آینده بهتر با ورود به دانشگاه ها هستند نمی توانند از پس هزینه های تقریبا زیاد زندگی و تحصیل در اروپا بر بیایند.بنا بر آمار های اعلام شده و تجربه های فردی دانشجویان پوشش این هزینه ها برای اکثر این مشتاقان علم و پیشرفت ممکن نیست مخصوصا برای افرادی که از کشور های جهان جهان سوم و یا در حال توسعه وارد این قاره می شوند.بنا بر آمارها و گفته های دانشجویان هزینه اجاره یک آپارتمان 30 متری در کشور سوئد نزدیک به 3 میلیون تومان می باشد.البته این هزینه ها در کشور های مختلف متفاوت است.به عنوان مثال این هزینه ها در کشوری مانند نروژ دو برابر سوئد است و یا در کشورهای دیگری مانند ایتالیا, فرانسه, اسپانیا و غیره.علاوه بر هزینه مسکن شما باید هزینه پوشاک, خوراک, حمل و نقل و ... را به آن اضافه کنید.این هزینه ها تنها به عنوان هزینه زندگی در اروپا به صورت روزانه می باشد و شما باید تمام هزینه های تحصیل و دانشگاه را هم در نظر داشته باشید.به همین دلیل است که هرساله بر تعداد افرادی که به دنبال بورس های تحصیلی و دریافت کمک هزینه های تحصیلی هستند افزوده می شود.این واقعیت وجود دارد که تعداد زیادی از افرادی که دارای زمینه و استعداد مناسب برای ادامه تحصیل هستند به دلیل عدم توانایی در پوشش هزینه های تحصیلی خود از ادامه تحصیل منصرف می شوند و ادامه تحصیل آنها در هر مقطع تنها مشروط به دریافت بورسیه تحصیل و کمک هزینه های تحصیلی میباشد.

مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپا

بسیاری از این دانشجویان با توجه به شرایط خاصی که دارند می توانند علاوه بر کمک هزینه برای شهریه دانشگاه و مخارج تحصیل, برای هزینه های روزانه خود مانند : مسکن,حمل و نقل, خوراک و پوشاک کمک هزینه ای دریافت کنند.البته دانشگاه‌ها معمولا فرصت‌های مالی و کمک هزینه محدودی دارند که آن ها را با اولویت بخشی‌های خاصی، دراختیار مخاطبان مستعد، قرار می‌دهند. بنابراین شما نمی‌توانید تنها به امکانات مالی و محدود دانشگاه مورد نظر برای اعطای بورس تحصیلی، بسنده کنید. بسنده کردن به این موضوع، سبب خواهد شد تا برخی از فرصت‌های تحصیلی شما در رشته‌ها و گرایش‌های مورد نظر در کشور و دانشگاه مقصد، ازدست برود. بسیارند دانشجویانی که به دلیل نبود کمک هزینه مالی درترم یا سال تحصیلی خاص، نمی‌توانند پذیرش تحصیلی دریافت کنند یا حتی ادامه تحصیل آن‌ها با مشکل رو به رو می‌شود.برنامه اراسموس موندوس با هدف بهبود کیفیت آموزش عالی در اروپا و تحکیم درک متقابل فرهنگی ایجاد شده است این برنامه جابه جایی افراد و همکاری میان مؤسسات اروپایی و غیر اروپایی را تشویق و حمایت می‌کند. هدف آن ارتقاء فضای آموزشی اتحادیه اروپا در مقیاس جهانی، شرکت در توسعه پایدار آموزش عالی کشورهای ثالث و ارائه چشم انداز شغلی مطلوب تر به دانشجویان است. دانشجویان ایرانی ظرف چند سال اخیر، موفق شدند تا از این برنامه تحصیلی استفاده کنند.عبارت "Erasmus Mundus " از اراسموس که برگرفته از زندگی دانشمند قرن 15 است و مدارج علمی خود را در مدارس کشورهای مختلف کسب کرد و موندوس که بیانگر جهانی بودن این پروژه علمی است، شکل گرفت. تاریخچه این برنامه، به سال 1987 بر می‌گردد. زمانی که اتحادیه اروپا برنامه‌ای را تدوین کرد که در آن می‌بایستی دانشگاه‌های اروپایی با اعطای بورس‌های تحصیلی، نیروی انسانی جوان از کشورهای غیر اروپایی جذب کنند. دانشگاه‌های اروپایی همواره نگاه خاصی به تنوع فرهنگی و ملیتی در محیط آموزشی خود دارند و به همین دلیل، بعضاً بورسیه‌های تحصیلی گسترده و گوناگونی را به کشورهای مختلف جهان، ازجمله کشورهای آسیایی و کشورهای فقیر آفریقایی اعطا می‌کنند.در مجموع برنامه ERASMUS توانست ۲۱۹۹ دانشجو برنامه Socrates ۱٫۴ میلیون دانشجو را رهسپار اروپا کرد که این در نوع خود موفقیت بزرگ برای این قاره محسوب می‌شد. هم اکنون بورس‌های تحصیلی این برنامه‌ها از معتبرترین بورس‌های تحصیلی در جهان محسوب شده و به دلیل توجه خاص کشورهای اروپا به این برنامه‌ها، فارغ التحصیلان این برنامه‌ها از فرصت‌های شغلی خوبی در اروپا و حتی کشورهای آمریکا و کانادا برخوردارند.

مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپا

امروزه کشور های پیشرفته در سراسر دنیا با وجود پیشرفت های صنعتی و علمی با یک معضل اساسی و تاثیر گذار روبرو هستند.مشکل اساسی این کشور ها با توجه به این که همه امکانات لازم را دارند,تامین نیروی انسانی و نیروی متخصص است.یکی از هدف های این بورسیه ها و فرصت های تحصیلی نیز جذب نیروی انسانی متخصص و نخبه از کشور های مختلف دنیا می باشد.امروزه اروپا در صنعت نانو نیز با این معضل روبرو می باشد.صنعت نانو در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد.زیرا نانو تکنولوژی در دنیای امروز به عنوان یک علم نوین و مهم شناخته می شود.قاره اروپا هم در برنامه های خود به دنبال جذب نیروی متخصص در زمینه نانو می باشد تا بتواند کمبود های خود را در این زمینه جبران کند.این موضوع تامین نیرو برای اروپا اهمیت خاصی دارد زیرا این قاره, طبق پیش بینی های انجام شده, در سال 2016 مشکلات زیادی برای تامین نیروی متخصص نانو خواهد داشت.از این رو برنامه‌ای به عنوان Erasmus Mundus در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد که تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت. بودجه این برنامه ۲۳۰ میلیون یورو[بوده که توسط کمیسیون اروپا تأمین شد.میزبان این برنامه کشورهای آلمان، بلژیک، هلند و سوئد هستند و دانشجویان ملزم به گذراندن دوره‌های تحصیلی خود در دو کشور از این چهار کشور هستند. به این شکل که دوره تحصیلی (که در این برنامه ۲ سال است) به دو بخش یک ساله تقسیم شده و دانشجویان ملزم به گذراندن سال اول در یک کشور (در یک گرایش خاص) وسال دوم در کشور دیگر (در گرایشی دیگر) هستند. دانشجویان در انتخاب گرایش وکشور مقصد مختار بوده و بر حسب علاقه این انتخاب صورت می‌گیرد، به این ترتیب، فرصتی برای آشنایی آن‌ها با سبک‌های زندگی، فرهنگ‌ها و زبان‌های اروپایی ارائه شود. به هر دانشجو کمک بلاعوض ۲۱ هزار تا ۴۲ هزار یورو براساس مدت آموزش اختصاص می‌یابد.

در پروژه EMA Erasmus Mundus students and Alumni Association یک هزار دانشگاه در 170 رشته با 12 هزار دانشجو از 140 کشور مختلف فعالیت می‌کنند و در این پروژه تنها یکی از دانشگاه‌ها وظیفه اعطای مدرک به دانشجو را دارد. علاوه بر این، 85 درصد دوره‌های علمی این پروژه به زبان انگلیسی است و در پروژه اراسموس برنامه ای جامع تدوین شده که دانشجویان از تمام کشورهای جهان بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد در چند سال اخیر، بیش از 500 فرصت بورسیه اراسموس دریافت گردند.اطلاعات تکمیلی درباره آخرین فرصت‌های بورسیه اراسموس موندس و هم چنین میزان کمک هزینه قابل پرداخت به دانشجویان مستعد را در پرتال بورسیه تحصیلی اروپا مشاهده کنید. کلیه علاقمندان به تحصیل در اروپا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا، اگر شرایط مورد نیاز برای اپلای جهت بورسیه ارساموس را دارند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. برنامه‌های اراسموس در قالب Erasmus Mundus Masters Courses (EMMC) - Erasmus Mundus Joint Doctorates (EMJD) Programmes ارائه می‌شود که جزییات تکمیلی آن، در پرتال معرفی شده در دسترس هست. به علاقمندان توصیه می‌کنیم، پیش از بررسی این برنامه، از بخش Program Guide پرتال بازدید کرده و اطلاعات عمومی را مشاهده کنند

یکی از راه های اقامت اروپا ادامه تحصیل در اروپا می باشد.

مهاجرت به آلمان  , مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به اروپا

مهاجرت به هلند , شیوه های گرفتن اقامت و ویزای هلند

عنوان: مهاجرت به هلند , شرایط گرفتن اقامت و ویزای هلند

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون (Saxion University of Applied Sciences) در شرق هلند در سه پردیس در شهرهای شاخص دونتر، انسخده و آپلدورن واقع شده است. این دانشگاه دارای جمعیت دانشجویی در حدود ۲۴۰۰۰ نفر است که ۳۷۰۰ نفر آنان را دانشجویان خارجی تشکیل میدهند. دوره های بین المللی دانشگاه به زبان انگلیسی و در گرایشهای مختلف از بازرگانی تا مطالعات مهندسی ارائه میگردد. دوره های بین المللی ساکسیون در سطوح ملی و بین المللی مورد تأیید هستند و بنابراین، مدارک صادره از سوی آن در سراسر جهان معتبر هستند و شما را قادر به یافتن شغل در کشور خودتان یا در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان قادر خواهند ساخت.

 آموزش در ساکسیون بسیار دانشجو محور است و بر روی تمرینات حرفه ای متمرکز میباشد. به عنوان یک دانشجو، شما در فرایند تحصیل خودتان بسیار مسئول هستید. البته اساتید و مربیان ما همیشه برای کمک و ارائه توصیه های لازم به شما در دسترس هستند. بیشتر مربیان ما از تجربه سالهای طولانی تدریس در سازمانهای فنی-حرفه ای برخوردارند. فضای تحصیل در ساکسیون دوستانه، چند فرهنگی و باز است.

 برنامه های بین المللی: ساکسیون دوره های انگلیسی خود را به مدت بیش از ده سال ارائه کرده است. به عنوان یک دانشگاه علوم کاربردی، ساکسیون عمدتاً مهارتهای عملی و تحقیقات کاربردی را مقدم میدارد. برنامه ها به میزان زیادی بر روی بهترین تمرینها و مهارتها برای استفاده در موقعیت های کاری متمرکز شده اند تا شما را برای ورود سریع به بازار کار و شغل مد نظر شما و نیز تحصیلات آتی آماده سازند.

 برنامه کارورزی Connect International: اگر میخواهید پس از فراغت از تحصیل در هلند بمانید، ساکسیون فرصتی عالی را در اختیار شما قرار میدهد تا تجربه کاری و مهارتهای شغلی خود را گسترش داده و شانس خود را برای پیدا کردن موقعیت مناسب در بازار کار هلند و سایر کشورهای دنیا از طریق برنامه کانکت اینترنشنال افزایش دهید. این برنامه فرصتی را برای فارغ التحصیلان ساکسیون فراهم میکند تا بلافاصله پس از اتمام دوره خود یک دوره کارورزی را در یک شرکت یا سازمان در هلند به مدت ۶ ماه تا ۱ سال بگذرانند. شرکتها و سازمانهایی که کارکرد بین المللی دارند به استخدام کارکنان دارای مهارتهای بالا که معلومات و تجربه کافی در فرهنگ ها، زبانها و کشورهای خاصی داشته باشند علاقه بیشتری نشان میدهند. این موضوع نه تنها استخدام کارمندان فنی، بلکه مشاغل مدیریتی، پشتیبانی، فروش و بازاریابی را نیز در بر میگیرد. از طریق شبکه گسترده شرکتها و سازمانهای مرتبط با ساکسیون در صنایع مختلف در سراسر هلند، فارغ التحصیلان از امکانات عالی برای پیدا کردن موقعیتهای جالب کارورزی برخوردارند.

  شرایط عمومی ورود به دانشگاه: برای ورود به دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ما که به زبان انگلیسی تدریس میشوند نمره کل ۶٫۰ در آزمون آیلتس آکادمیک (یا یک آزمون معتبر دیگر زبان) ضرورت دارد. برای ورود به دوره های آمادگی دانشگاه، شرایط مقداری متفاوت خواهد بود.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به سوئد , مهاجرت به کانادا

مهاجرت به استرالیا یا اقامت کانادا , کدام یک بهتر است؟

عنوان:  روشهای پناهندگی کانادا برای پراستاران  

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

اداره مهاجرت کانادا به عنوان یکی از بهترین ادارات مهاجرت دنیا میباشد.این انتخاب به دلیل سیاست باز مهاجر پذیری و ایجاد فرصتهای عالی شغلی و همچنین فراهم کردن زمینه رشد و پیشرفت اقراد می باشد.کانادا در اصل بهترین مقصد برای افرادی است که به دنبال یک زندگی با کیفیت بالاتر و درآمد بیشتر می باشد.اقتصاد این کشور با تلاش فراوان دولتمردان این کشور به سطحی مثبت و مطمئن رسیده است به نحوی که کانادا از نظر اقتصاد در بین 10 کشور مطمئن و با ثبات می باشد.به ده نکته ای که در ادامه اشاره می شود دقت کنید تا متوجه شوید چرا مهاجرت به کانادا به عنوان یک حرکت بزرگ و مثبت برای آینده شما شمرده می شود.

 1.این کشور دارای ثروت های عظیمی از منابع طبیعی و معدنی میباشد که این موضوع باعث رونق اقتصادی در این کشور و دریچه ای برای سرمایه گذاری مستقیم توسط سرمایه گذاران خارجی می باشد.

2.کانادا با اقتصاد مثبت خود زمینه پیشرفت و رشد بسیار عالی را برای تجار و سرمایه گذاران حاضر در این کشور فراهم کرده است.

3.حداقل دستمزد در این کشور تا تاریخ 1 اکتبر سال 2015 , $ 10.50 در ساعت می باشد.کانادا در زمینه مزایا و حقوق برای کارگران در جهان در بین 5 کشور اول می باشد.

4.مسئله ی چندفرهنگی بودن در کانادا بیش از کشورهای اروپایی مقبول واقع شده است.کانادا کشوری است که از اساساً از مهاجرت اروپاییان و ترکیب آنها با بومیان منطقه شکل گرفته است.فرهنگ انگلیسی، فرانسوی و بومیان کانادا سه فرهنگ غالب کانادا هستند که درکنار هم پایدار مانده اند. مهاجرت های گروهی ملیت های دیگر به کانادا در 100 سال گذشته پذیرش مردم این کشور را نسبت به فرهنگ های گوناگون بسیار زیاد کرده است.کانادایی ها، که اغلب آنها خود ریشه ی غیر کانادایی دارند چندفرهنگی بودن را جزیی از فرهنگ و هویت خود می دانند.این درحالی است که در کشورهای اروپایی مهاجرین همواره اقلیت را تشکیل می دهند و اگر نتوانند خود را با فرهنگ کشور مقصد تطبیق دهند همواره اقلیت باقی خواهند ماند.

5.حداقل دستمزد کانادا تا 1 اکتبر ، 2015 $ 10.50 افزایش خواهد یافت. پس از آن یکی از بهترین مزایای حقوق و دستمزد برای کارگران در سراسر جهان با شرایط کاری خوب است.

6.کانادا فرصتهای شغلی زیادی را در این کشور به وسیله یک برنامه بلند مدت فراهم کرده است که این فرصتها برای مهاجرین وتجد شرایط و متخصص نیز وجود دارد.

7.روند اخذ اقامت کانادا از سایر کشورها سریعتر و ساده تر است.هم اکنون اخذ اقامت کانادا از اخذ اقامت بسیاری از کشورها از جمله استرالیا،آمریکا،انگلیس و سایر کشورهای اروپایی راحتتر است.

8.تنوع آب و هوایی که به خاطر گستردگی مساحت این کشور بوجود آمده است باعث ایجاد فرصت های تفریحی گوناگون شده است.کانادا از معدود کشورهایی است که تقریباً در تمامی زمینه های تفریحاتی و گردشگری جذابیتهایی برای ارائه نمودن دارد.از پارکهای تفریحاتی و تماشای وال ها و سواحل زیبا گرفته تا اسکی روی یخ، هاکی و بازدید از بناهای تاریخی در کبک سیتی.

9.هزینه ی تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا نسبتاً پایین است.نظام آموزشی کانادا شهرت جهانی دارد و سالانه دانشجویان بسیاری را از سرتاسر دنیا جذب می کند.در میان کشورهای پیشرفته دنیا، جوانان 18-21 ساله ی کانادایی بالاترین نرخ ثبت نام در دانشگاه را دارند.یکی از دلایل آمار بالای ثبت نام در دانشگاهها ی کانادا هزینه ی پایین دانشگاه های این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته است.شهریه ی دانشگاه های کانادا از شهریه ی دانشگاه های آمریکا ،انگلیس و استرالیا پایین تر است.

10.سیستم خدمات درمانی کانادا منحصر به فرد است.خدمات پزشکی کانادا بدون توجه به میزان درآمدو وضعیت شهروندی در اختیار همگان قرار می گیرد.هزینه ی خدمات درمانی از منبع مالیات تامین می گردد و افراد می توانند هنگام مراجعه به مراکز بدون پرداخت هزینه خدمات پزشکی دریافت نمایند.علاوه بر این افراد می توانند از کمک هزینه های گوناگون دولتی مانند کمک هزینه های فرزندان، سالمندان و انواع بیمه های بیکاری بهره ببرند.

11.به دلیل نزدیکی به کشور آمریکا و مهاجرت بسیاری از کانادایی ها و دانشجویان کانادایی به آمریکا و مساحت جغرافیایی زیاد، نیاز به نیروی کار در کانادا بیشتر از سایر کشورهای مهاجر پذیر وجود دارد و احتمال اشباع شدن بازار کار کانادا در سال های نزدیک بسیار کمتر از سایر کشورهای مهاجرپذیر مانند استرالیامی باشد.این در صورتی است که در سایر کشورهای پیشرفته علت کمبود نیروی کار اغلب فقط کاهش زاد و ولد و افزایش بازنشتگی هاست.

12.نرخ پایین جرم و جنایت در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه ی آمریکای شمالی مانند ایالات متحده ی آمریکا و مکزیک ,کانادا پایین ترین نرخ جرم و جنایت را در این منطقه دارد.کانادا در رابطه با استفاده از اسلحه قوانین بسیار سختی دارد و آمار جرایم مربوط به استفاده از اسلحه در این کشور بسیار پایین است.

13.این کشور همچنین برنامه و مزایای برای دوران بازنشتگی مهاجرین و خانواده های آنان در قوانین خود دارد.امکانات آموزشی و بهداشتی در کانادا در بین بهترین کشورهای جهان سرآمد می باشد.

 

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

نکاتی برای کسب اقامت دائم متقاضیان دارای ویزای تحصیلی استرالیا

عنوان: همه آن چیزی که بایدپس از مهاجرت به استرالیا بدانید 

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.

برای افراد دارای ویزای تحصیلی استرالیا

1. (ارزشیابی مهارت ها):
اولین قدم برای متقاضیان اخذ اقامت نیروی کار ماهر استرالیا  (general skilled migration) انتخاب یک شغل از لیست مشاغل استرالیا ست که مطابق با تحصیلات وی باشد تا مهارت هایش مورد ارزشیابی قرار گیرد.معیار های ارزشیابی مهارت های فرد متقاضی برای هر شغل انتخابی متفاوت است و بطور کلی تکیه بر مدارک،تجربه و سوابق کاری و توانایی فرد در مهارت زبان انگلیسی دارد.لیست مشاغل استرالیا( sol) شامل 190 حرفه یا بیشتر است و اگر رشته تحصیلی شما شامل مشاغل موجود در این لیست گردد می توانید برای ویزای این ویزای بطور مستقیم  درخواست ارائه کنید.

 

تحصیل در استرالیا

 کسانی که رشته تحصیلی شان شامل لیست مشاغل ( sol) نمی گردد می توانند از طریق لیست مشاغل اسپانسری استرالیا     consolidated sponsored occupations list (csol) اقدام نمایند. لیست مشاغل(csol) شامل بیش از 600 حرفه می گردد که از طرف کارفرمایان در ایالت های مختلف استرالیا پیشنهاد می شود.به هر حال اگر رشته شما شامل لیست مشاغل ( sol) نمی گردد برای اقدام به یک اسپانسر ایالتی یا کارفرما نیاز خواهید داشت.

2. skillselect چیست و چگونه باید از این مرحله گذشت؟
تمام متقاضیان اخذ اقامت دائم و موقت استرالیا  برای پذیرش باید از مرحله skillselect عبور نمایند.از طریق این برنامه متقاضیان به بیان علاقه مندی خود ((eoi به درخواست خود پرداخته و پس از پذیرش از طرف دولت استرالیا برای او دعوتنامه ای ارسال می شود تا بتواند درخواست اقامت خود را ارائه دهد.قبل از ارسال فرم skillselect توصیه می شود تا مرحله ارزشیابی مهارت ها و تست مهارت زبان انگلیسی را گذرانده باشید تا مهم ترین معیار های ارائه درخواست بعد از دریافت دعوت نامه را داشته باشید. دپارتمان مهاجرت به استرالیا بر طبق عملیاتی اتوماتیک هر دوهفته یکبار برای کسانی امتیاز بیشتری دارند دعوت نامه ارسال می نماید.برای دریافت دعوتنامه باید مجموع امتیازات شما به عدد 60 برسد.

3 . graduate temporary visas (ویزای موقت فارغ التحصیلان) :
ویزای موقت فارغ اتحصیلان به شما اجازه می دهد بعد از اتمام تحصیلات خود در کشور استرالیا به مدت 18 ماه دیگر یا بیشتر برای کار و زندگی بمانید.

دو نوع ویزا برای فارغ التحصیلان وجود دارد:

graduate work :این ویزا 18 ماهه است و لازمه آن این است که رشته تحصیلی فرد متقاضی در لیست مشاغل ( sol) وجود داشته باشد.

 post study work:این نوع ویزا دو نوع دو ساله برای کسانی که می خواهند تحصیلات خود را در مقطع لیسانس و چهارساله برای کسانی که می خواهند تحصیلات خود را در مقطع دکترا به اتمام برسند دارد.اما این ویزا به متقاضیانی تعلق خواهد گرفت که اولین بار برای ویزا تحصیلی خود در تاریخ 5 نوامبر 2011 یا بعد از درخواست داده باشند.

برای کسب هر یک از این ویزاها فرد باید بمدت دوسال تحصیلات آکادمیک  خود را در کشور استرالیا گذرانده باشد و مدرک آیلتس 6 یا بیشتر در هر چهار مهارت داشته باشد.با داشتن هر نوع از ویزاهای فارغ التحصیلی فرد حق این را دارد تا بطور تمام وقت کار کرده و تحصیل کند.

داشتن این ویزا برای دانشجویان بین المللی بسیار مفید است زیرا:

- زمان بیشتری دارند تا تحصیل کنند،سابقه کاری بدست آورند و مهارت های خود را در زبان انگلیسی بهبود بخشند.

- فرصت بهتری خواهند داشت تا از طرف یک کارفرما برای کار اسپانسری دریافت کنند.

- فرصت این را خواهند داشت تا به ایالت های مختلف استرالیا سفر کنند تا بتوانند از طریق ویزاهای ایالتی ( state nominaton) استرالیا برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

- بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند از bridging visa استفاده نمایند تا راحت تر به ویزا (general skilled migration) و اقامت دائم استرالیا دست یابند.

 

4. get nominated by a state (معرفی شدن از طرف یکی از ایالت ها):
ویزای( state nominaton) مزایا بسیاری برای دانشجویان بین المللی خواهد داشت ،بدلیل:

-کسب امتیاز بیشتر:10 امتیاز اسپانسری برای زندگی در منطقه شهری و 5 امتیاز اسپانسری برای زندگی در استرالیا و مناطق دیگر.

-لیست مشاغل با تعداد بیشتر:دانشجویان می توانند حرفه خود را از لیست مشاغل (csol) انتخاب کنند که به نسبت لیست مشاغل ( sol) تعداد بیشتری دارد.

-اولیت در skillselect : دانشجویان بجای اینکه منتظر دریافت دعوت نامه خودکار دولتی شوند خیلی زود تر می توانند دعوتنامه ایالتی را بدست آورند.

 

english language ability. 5 (توانایی در مهارت زبان):
برای ارائه درخواست  تمام ویزاهای (general skilled migration) به توانایی در مهارت زبان انگلیسی با حداقل نمره 6 یا بیشتر نیاز است.

یکی از راه های بدست آوردن ویزای اقامت دائم استرالیا داشتن مهارت در زبان انگلیسی بیشتر از حداقل مهارت برای کسب امتیاز لازم است.بعبارتی دیگر اگر موفق به دریافت نمره آیلتس 7 گردید امتیاز 10  و با نمره آیلتس 8 امتیاز 20 را کسب خواهید کرد .دانشجویانی که برای مدتی در استرالیا زندگی کرده اند و توانایی خود را در مهارت زبان افزایش داده اند راحت تر می توانند به بیشترین امتیاز در مهارت زبان دست یابند.

 

6. work experience points (امتیاز سابقه کار):
برای کسب اقامت دائم استرالیا 20 امتیاز برای داشتن سابقه کار متقاضی در نظر گرفته شده است.سوابق کاری خارج از استرالیا و داخل کشور استرالیا هر دو محاسبه خواهد شد.

برای اینکه سوابق کاری شما محاسبه شود باید دارای شرایط زیر باشد:

- تنها سوابق کاری در نظر گرفته می شود که مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.

- سوابق کاری شما بعد از اتمام تحصیلاتتان در آن رشته محایبه می شود.سابقه کار در حال تحصیل در کشور استرالیا به حساب نمی آید مگر اینکه بطور مثال تحصیلات خود را در کشور خودتان در یک مقطع به پایان رسانده باشید ودر حین  ادامه تحصیل در استرالیا کار کنید.

-در حین تحصیل تنها 20 ساعت کار در هفته شما از کل ساعات تحصیل محاسبه می گردد.

-اگر هر یک از شرایط ویزای خود را نقض کنید سوابق کاریتان در نظر گرفته نخواهد شد.

 

7. study in australia (تحصیل در استرالیا):
داشتن مدارک زیر می تواند به شما در کسب اقامت دائم استرالیا کمک نماید:

- دو سال تحصیلات آکادمیک در استرالیا :اگر دو سال تحصیلات خود را در استرالیا بگذرانید 5 امتیاز دریافت نموده و واجد شرایط دریافت ویزای موقت فارغ التحصیلی می گردید.

-کسب صلاحیت های لازم: برای اخذ اقامت استرالیا از طریق انتخاب یکی از مشاغل موجود در لیست ( sol) نیاز به ارزشیابی مهارت داشته و در پایان دو سال تحصیل و با کسب ویزای فارغ التحصیلی  و کار در این کشور شرایط را برای خود آسان تر می نمایید.

- سال حرفه ای:سال حرفه ای در اختیار دانشجویان رشته های حسابداری،مهندسی و فنآوری اطلاعات قرار خواد گرفت.بعبارتی دیگر بعد از اتمام دوره اصلی تحصیلات خود با داشتن ویزای فارغالتحصیلی در یک دوره آموزشی حرفه ای به همراه کار شرکت می کنند که برای آنها 5 امتیاز اضافی به ارمغان می آورد.

-تحصیلات منطقه ای:دانشجویانی که دو سال تحصیلات آکادمیک خود را در یکی از مناطق استرالیا مثلا نورس تریتوری بگذرانند نه تنها 5 امتیاز بیشتر دریافت کرده بلکه راحت تر می توانند برای ویزای معرفی ایالتی ( state nominaton) اقدام نمایند.

 

8. employer sponsors (حمایت کارفرما):
بسیاری از دانشجویان برای کسب اقامت دائم استرالیا از ویزای اسپانسری کارفرما استفاده می کنند که ارزشیابی مهارت ندارد و لیست مشاغل (csol)   گسترده تری دارد.

انواع ویزاهای اسپانسری عبارتند از:

- ویزای موقت 457 :

این ویزا 4 ساله است و فرد  متقاضی باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 5 و حداقل درآمد  $53,900 داشته باشد.کارفرمایان برای اسپانسر شدن باید قادر باشند نیاز های مالی و آموزشی کارجو را برآوردن نمایند.

-  employer nomination scheme) (ویزای معرفی کارفرما)
این ویزا دائم است و بیشتر دارندگان ویزای 457 بعد از اتمام دو سال کار موفق به دریافت آن می گردند.همچنین  فرد بعد از ارزشیابی مدارک و ارائه سه سال سابقه کاری مرتبط می تواند مستقیما برای این ویزا درخواست ارائه نماید.

 

9.  regional skilled migration scheme) (مهاجرت منطقه ای):
برای داشتن این ویزا که دائمی است نیاز به پیشنهاد کاری از سوی کارفرما می باشد و دانشجویان بدون ارزشیابی مدرک و داشتن ویزای 457 می توانند بطور مستقیم  برای این ویزا درخواست ارائه نمایند.

 

10.  get your bridging visa right (دریافت بریجینگ ویزا بدرستی):
این ویزا برای دانشجویان کمی چالش بر انگیز است و یک اشتباه به معنای حضور غیر قانونی دارنده در خاک استرالیا می باشد.

مهم ترین نکات در مورد این ویزا چیست:

- دریافت دعوتنامه و داشتن مجوز برای درخواست ویزای (general skilled migration) به معنای دریافت کردن ویزای بریجینگ نمی باشد.

- بسیاری از دانشجویان زمان کافی ندارند تا قبل از پایان اعتبار ویزای دانشجویی خود برای ویزای فارغ التحصیلی،اقامت دائم و یا هر ویزای دیگری درخواست دهند و آنها می توانند از این نوع ویزا استفاده نمایند.

-با داشتن ویزای بریجینگ می توانید به خارج از کشور سفر داشته باشید و باید قبل از سفر برای دریافت آن اقدام نمایید و این مستلزم پرداخت هزینه و توضیح دلیل سفر شما می باشد.

-دانشجویان با داشتن بریجینگ ویزا در حالی که منتظر نتایج درخواست ویزای  (general skilled migration) هستند حق کار بصورت تمام وقت را دارند .
 
11. keep up to date (بروز بودن):
قوانین مهاجرت استرالیا بطور مداوم در حال تغییر است و فرد متقاضی باید از طریق سایت های مهاجرت و دولتی استرالیا و یا از طریق افراد آگاه در این زمینه از آخرین تغییرات مطلع گردند تا بتوانند بهترین و صحیح ترین راه را انتخاب نمایند.



یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.