طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

دنبال کردن انواعساخت سوله ارزان با قیمت مناسب

قیمت نمونه های ساخت سوله با گارانتی

 

 

ساخت سوله با قوطی اصطلاحی است که برای سازه هایی با ساختار پروفیل یا همان سوله خرپایی به کار گرفته شده.

سوله ها به سه روش ساخته می شوند که از این سه روش دو نوع آن ها بسیار مورد استفاده زیادی قرار گرفته است که یکی از آن ها سوله تیر ورقی است و به نام سوله سنگین هم شناخته شده است و متریال مصرفی آن ورق های فوادی است و دیگری ساخت سوله با قوطی یا پروفیل می باشد که با اسامی متفاوتی از آن نام برده می شود که در ادامه نام می بریم :

1-ساخت سوله با قوطی

2-ساخ سوله سبک

3-ساخت سوله فضایی

4-ساخت سوله خرپا

5-ساخت سولهhss

سوله ها از جمله سازه هایی هستند که به علت تنوع در متریال ساخت آن با هزینه های متفاوتی همراه است. اما به علت سرعت در ساخت سوله و همچنین هزینه پایین آن نسبت به سازه های سنتی هنوز بسیاری علاقمند استفاده از این سازه ها به عناوین مختلف هستند. ساخت سوله با قوطی یکی از انواع مختلف ساخت این سازه است.


ساخت سوله با قوطی

گذشته از این که سوله ها با چه متریالی ساخته می شوند برای ساخت آن ابتدا باید به فکر تهیه زمین در محل مناسب برای ساخت این سازه در آن بود. بنابر کاربری سوله و منطقه سوله می توان زمین مناسب را برای این کار انتخاب نمود. البته مقدار هزینه ای که مالک برای این کار در نظر می گیرد نیز از عوامل مهم در هنگام انتخاب زمین مناسب است.

ساخت این سازه با قوطی یکی از انواع متریالی است که برای کم کردن هزینه های ساخت از آن استفاده می شود. البته می توان در ساخت از لوله نیز استفاده نمود. بسته به چند عامل مهم می توان متریال ساخت این سازه را تعیین نمود.

مزایای سوله خرپایی

برای ساخت سوله با دهانه بزرگتر از ۴۰ متر و یا کوچکتر از ۱۲ متر خرپا اقتصادی ترین گزینه است. رشد چشمگیر قیمت فولاد موجب محبوبیت بیشتر خرپا شده است. طراحی خرپا ساده تر است. البته جزییات محاسباتی بیشتری دارد. برای سوله کوچک مثلا گلخانه بسیار راحت و سریع ساخته می شود. می تواند بصورت جوشی یا پیچی ساخته شود.


معایب سوله خرپایی

ساخت خرپا دشوار تر از قطعات ساخته شده از ورق است مدت زمان ساخت خرپا بیشتر است سازه ها خرپایی غیر مهندسی بعضا در اتصالات دچار ضعف و اشکال هستند.

ساخت خرپا می تواند منجر به خطا قابل توجه شود. نیازمند نیروی ساخت کارامد تر و با تجربه تر است چون بدلیل مدولار بودن طول پروفیل قوطی یا لوله دور ریز در ساخت خرپا کم نخواهد بود. البته اگر طراحی سوله بدرستی انجام شود پرت و دور ریز را میتوان محدود کرد. توسعه و تغییرات سازه خرپایی معمولا دشوار تر است. اضافه کردن جرثقیل به این نوع سوله محدودیت هایی دارد. برای ساخت سوله دو طبقه یا دارای نیم طبقه ، این نوع سازه گزینه چندان مناسبی نمی باشد. طراحی خرپا برای سوله با دهانه بین ۱۲ تا ۴۰ متر هرچند سبکتر است اما لزوما بصرفه تر نیست.

بطور کلی سوله های خرپایی معمولا سبک تر از سوله های متداول تیر ورقی هستند، اما قابلیت توسعه آنها محدود تر است.

به صورتی که امکان افزودن طبقه و یا جرثقیل به سوله خرپایی چندان میسر و مقدور نیست، از طرف دیگر اگر تیم مجری و ساخت سوله خرپایی از مهارت کافی برخوردار نباشد در زمان ساخت سازه دچار تابیدگی هایی می شود. محاسبات و طراحی سوله خرپایی باید توسط مهندسین با تجربه و سابقه کافی انجام شود. مشابه سوله های متداول تیر ورقی ، این نوع نیز بر اساس ضوابط مقررات ملی ساختمان محاسبه و طراحی می شوند.

ولی در کل ساخت سوله با قوطی یا به اصطلاح خرپایی به نسبت هزینه و شرایط امروز دلار و فولاد و آهن گزینه مناسب تری برای ساخت است .

 

برای سرزدن می توانید به سوله سازی مراجعه کنید .

مبلغ طرح هایقیمت سوله سازی تضمینی

قیمت مدلهایقیمت سوله سازی به سادگی

سوله های صنعتی می توانند در بهترین سرمایه گذاری ها، اما نادیده گرفته شده ترین، در املاک و مستغلات باشند. بازگشت سرمایه با سازه ای مانند این معمولا بهتر از بازگشت سرمایه در ساختمان های آجر و ملات است.

سوله های صنعتی پتانسیل های زیادی دارند و مزایای زیادی دارند که شاید به آن توجه نکرده باشید. اگر به دنبال ساختمانی برای خرید با بازگشت سرمایه قوی هستید، استفاده از آن یا یافتن مستاجر آسان است، به دنبال یک سوله صنعتی نباشید.

آنها مقرون به صرفه هستند

سوله های صنعتی این مزیت را دارند که معمولاً برای خرید نسبتاً ارزان هستند، اما به راحتی می توان آنها را با قیمتی بالاتر از آنچه برای آن پرداخت کردید به فروش رساند. همچنین به دلیل مواد ارزان‌تری که می‌توان از آنها استفاده کرد، ساخت آنها بسیار ارزان است. یک سوله صنعتی را می توان با مبلغ هنگفتی کمتر از یک ساختمان اداری به همان اندازه ساخته شده با آجر و ملات ساخت که به مصالح بسیار گران تری نیاز دارد. به لطف این ساختمان مقرون به صرفه و قیمت خرید مقرون به صرفه، یک سوله صنعتی می تواند منجر به بازگشت سرمایه بیشتر و زمان کوتاه تری برای بازپرداخت سرمایه اولیه شما شود.

بسیاری از سوله های صنعتی با فولاد سازه ای ساخته می شوند. این ممکن است در هنگام اولین ساخت گرانتر از سایر مواد باشد، اما اسکلت فلزی در دراز مدت مقرون به صرفه است. به دلیل عدم نگهداری لازم برای نگهداری فولاد سازه ای در شرایط خوب، سوله صنعتی ساخته شده با آن بسیار کندتر از ساختمان های ساخته شده با مواد دیگر پیر می شود. فولاد شکافته نمی شود، تاب نمی خورد، ترک نمی خورد یا پوسیده نمی شود، بنابراین نیازی به تعمیر یا تعویض پرهزینه نخواهد داشت.

آنها سازگار هستند

سوله صنعتی یک فضای بسیار چند منظوره است. اکثر ساختمان‌های آجری و ساروج فقط با یک هدف ساخته می‌شوند و تبدیل آنها به چیز دیگری بسیار دشوار است. با این حال، تبدیل یک سوله صنعتی به هر چیزی که نیاز دارید بسیار آسان تر است. می توان از آنها برای فضای اداری استفاده کرد و در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی به راحتی به انبار تبدیل شد.

از آنها به عنوان یک فضای خرده فروشی یا تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را می کنید استفاده کنید. اکثر سوله های صنعتی به عنوان فضای انبار یا انبار ساخته می شوند، اما به طرز شگفت انگیزی به راحتی به فضای اداری تبدیل می شوند یا برای اهداف متعدد استفاده می شوند. یک سطح نیم طبقه را می توان برای ایجاد یک دفتر در فضای انبار اضافه کرد.

زمان و هزینه مورد نیاز برای تبدیل سوله صنعتی نیز بسیار کمتر از زمانی است که بخواهید یک ساختمان آجر و ساروج را تغییر دهید. سوله صنعتی فضایی بسیار سازگارتر است و به راحتی تغییر می کند تا نیازهای کسب و کار شما یا اقتصاد محلی را برآورده کند تا به شما کمک کند بیشترین اجاره را از فضا کسب کنید.

آنها درآمد بالاتری ایجاد می کنند

شما می توانید از یک سوله صنعتی درآمد بیشتری نسبت به ساختمانی با همان متراژ کسب کنید. اجاره املاک تجاری بر اساس متراژ مربع است. سوله صنعتی بسیار منعطف است و به راحتی می توانید فضای بیشتری را به داخل آن اضافه کنید، به این معنی که می توانید اجاره بیشتری را دریافت کنید. هرچه بیشتر بتوانید شارژ کنید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد و در وهله اول می توانید سرمایه اولیه خود را برای خرید ملک بازگردانید.

آنها اجاره نامه های طولانی تری دارند

اکثر سوله های صنعتی را می توان برای مدت بسیار طولانی تر از اکثر ساختمان ها اجاره کرد. اغلب ساختمان ها دارای دوره اجاره معمولی 6 تا 12 ماهه هستند، اما اکثر سوله های صنعتی را می توان برای دوره های چند ساله اجاره کرد.

این برای مالک ساختمان خوب است، زیرا می توانید مستاجر پولی را برای مدت طولانی تری در سوله نگه دارید، با خطر کمتری برای خالی ماندن فضای بین اجاره نامه ها، و بدون هزینه های تمدید یا تبلیغات برای مستاجران جدید. اگر مستاجران بتوانند فضا را سفارشی کنند، به احتمال زیاد بیشتر می‌مانند و اجاره بیشتری به شما می‌پردازند.

تعمیر و نگهداری پایینی دارند

سوله های صنعتی با فولاد ساخته می شوند، که آنها را به گزینه ای بسیار کم تعمیر و نگهداری تبدیل می کند، به این معنی که باید زمان و بودجه کمتری برای نگهداری ساختمان خود صرف کنید. فلزی که سوله ها از آن ساخته شده اند برای محافظت از آن در برابر آب و هوا گالوانیزه شده و احتمال زنگ زدگی آن را کم می کند.

این فلز همچنین در برابر خوردگی محافظت می شود و اثرات آن را کاهش می دهد. ممکن است برای محافظت از فلز، هر چند سال یک بار نیاز به رنگ آمیزی مجدد سوله داشته باشید، اما به غیر از آن، تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری نیست. این امر نگهداری آنها را بسیار ارزان تر می کند که برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است.

آنها بادوام هستند

سوله های صنعتی سازه های بسیار محکمی هستند که مزیت بزرگی است. فلز ماده ای نیست که به راحتی آسیب ببیند، به این معنی که این سوله ها سرپناهی مقاوم و بادوام به کسب و کار داخل می دهند. حتی سوله های صنعتی ساخته شده با پلاستیک دارای تقویت کننده های فلزی در ساختار نگهدارنده هستند که آنها را بسیار بادوام می کند. اگر صاحب یک سوله صنعتی هستید، می توانید از ماندگاری آن برای مدت طولانی مطمئن باشید.

اسکلت فلزی در سوله های صنعتی رایج است که یک مصالح ساختمانی بسیار پایدار است. در صورت استفاده صحیح، اسکلت فلزی ساختاری بسیار محکم و سفت ایجاد می کند. فولاد سازه ای نسبت مقاومت به وزن بسیار بالایی دارد. این بدان معناست که اسکلت فولادی در طول زمان تاب نمی‌خورد یا ترک نمی‌خورد. فولاد سازه ای در برابر آب و هوا مقاوم است که باعث انقباض و انبساط می شود که به محافظت از سایر مصالح مورد استفاده در ساختمان کمک می کند.

از آنجایی که فولاد بسیار مستحکم است، دیوارهای سوله صنعتی صاف می‌مانند و از مربع بودن گوشه‌های سوله اطمینان حاصل کنید. همچنین هنگامی که بارهای سنگین روی آن قرار می گیرد خم نمی شود و برای سوله ای که برای ذخیره سازی طراحی شده است ایده آل است. با وجود این استحکام، فولاد نیز بسیار سبک است و ساخت آن را آسان‌تر می‌کند.

اگر به دنبال سرمایه گذاری هوشمند در ملک هستید، می توانید یک ساختمان اداری سنتی را انتخاب کنید، اما باید خرید سوله صنعتی را در نظر بگیرید. به لطف انعطاف پذیری آنها، آنها به خوبی برای کسب و کار شما کار می کنند یا اجاره دادن به مشاغل دیگر و بازگرداندن سرمایه شما آسان خواهد بود. این سوله ها به دلیل دوام و سازگاری مقرون به صرفه هستند. شما به راحتی می توانید این فضاها را با قیمت مناسب در یک اجاره طولانی اجاره دهید و به راحتی بازده سرمایه گذاری قوی داشته باشید.

 

برای خرید می توانید به ساخت سوله بروید .

هزینه نمونه هایقیمت سوله سازی با ضمانت

هزینه طرح هایساخت سوله ارزان با ضمانت

سوله های صنعتی می توانند در بهترین سرمایه گذاری ها، اما نادیده گرفته شده ترین، در املاک و مستغلات باشند. بازگشت سرمایه با سازه ای مانند این معمولا بهتر از بازگشت سرمایه در ساختمان های آجر و ملات است.

سوله های صنعتی پتانسیل های زیادی دارند و مزایای زیادی دارند که شاید به آن توجه نکرده باشید. اگر به دنبال ساختمانی برای خرید با بازگشت سرمایه قوی هستید، استفاده از آن یا یافتن مستاجر آسان است، به دنبال یک سوله صنعتی نباشید.

آنها مقرون به صرفه هستند

سوله های صنعتی این مزیت را دارند که معمولاً برای خرید نسبتاً ارزان هستند، اما به راحتی می توان آنها را با قیمتی بالاتر از آنچه برای آن پرداخت کردید به فروش رساند. همچنین به دلیل مواد ارزان‌تری که می‌توان از آنها استفاده کرد، ساخت آنها بسیار ارزان است. یک سوله صنعتی را می توان با مبلغ هنگفتی کمتر از یک ساختمان اداری به همان اندازه ساخته شده با آجر و ملات ساخت که به مصالح بسیار گران تری نیاز دارد. به لطف این ساختمان مقرون به صرفه و قیمت خرید مقرون به صرفه، یک سوله صنعتی می تواند منجر به بازگشت سرمایه بیشتر و زمان کوتاه تری برای بازپرداخت سرمایه اولیه شما شود.

بسیاری از سوله های صنعتی با فولاد سازه ای ساخته می شوند. این ممکن است در هنگام اولین ساخت گرانتر از سایر مواد باشد، اما اسکلت فلزی در دراز مدت مقرون به صرفه است. به دلیل عدم نگهداری لازم برای نگهداری فولاد سازه ای در شرایط خوب، سوله صنعتی ساخته شده با آن بسیار کندتر از ساختمان های ساخته شده با مواد دیگر پیر می شود. فولاد شکافته نمی شود، تاب نمی خورد، ترک نمی خورد یا پوسیده نمی شود، بنابراین نیازی به تعمیر یا تعویض پرهزینه نخواهد داشت.

آنها سازگار هستند

سوله صنعتی یک فضای بسیار چند منظوره است. اکثر ساختمان‌های آجری و ساروج فقط با یک هدف ساخته می‌شوند و تبدیل آنها به چیز دیگری بسیار دشوار است. با این حال، تبدیل یک سوله صنعتی به هر چیزی که نیاز دارید بسیار آسان تر است. می توان از آنها برای فضای اداری استفاده کرد و در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی به راحتی به انبار تبدیل شد.

از آنها به عنوان یک فضای خرده فروشی یا تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را می کنید استفاده کنید. اکثر سوله های صنعتی به عنوان فضای انبار یا انبار ساخته می شوند، اما به طرز شگفت انگیزی به راحتی به فضای اداری تبدیل می شوند یا برای اهداف متعدد استفاده می شوند. یک سطح نیم طبقه را می توان برای ایجاد یک دفتر در فضای انبار اضافه کرد.

زمان و هزینه مورد نیاز برای تبدیل سوله صنعتی نیز بسیار کمتر از زمانی است که بخواهید یک ساختمان آجر و ساروج را تغییر دهید. سوله صنعتی فضایی بسیار سازگارتر است و به راحتی تغییر می کند تا نیازهای کسب و کار شما یا اقتصاد محلی را برآورده کند تا به شما کمک کند بیشترین اجاره را از فضا کسب کنید.

آنها درآمد بالاتری ایجاد می کنند

شما می توانید از یک سوله صنعتی درآمد بیشتری نسبت به ساختمانی با همان متراژ کسب کنید. اجاره املاک تجاری بر اساس متراژ مربع است. سوله صنعتی بسیار منعطف است و به راحتی می توانید فضای بیشتری را به داخل آن اضافه کنید، به این معنی که می توانید اجاره بیشتری را دریافت کنید. هرچه بیشتر بتوانید شارژ کنید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد و در وهله اول می توانید سرمایه اولیه خود را برای خرید ملک بازگردانید.

آنها اجاره نامه های طولانی تری دارند

اکثر سوله های صنعتی را می توان برای مدت بسیار طولانی تر از اکثر ساختمان ها اجاره کرد. اغلب ساختمان ها دارای دوره اجاره معمولی 6 تا 12 ماهه هستند، اما اکثر سوله های صنعتی را می توان برای دوره های چند ساله اجاره کرد.

این برای مالک ساختمان خوب است، زیرا می توانید مستاجر پولی را برای مدت طولانی تری در سوله نگه دارید، با خطر کمتری برای خالی ماندن فضای بین اجاره نامه ها، و بدون هزینه های تمدید یا تبلیغات برای مستاجران جدید. اگر مستاجران بتوانند فضا را سفارشی کنند، به احتمال زیاد بیشتر می‌مانند و اجاره بیشتری به شما می‌پردازند.

تعمیر و نگهداری پایینی دارند

سوله های صنعتی با فولاد ساخته می شوند، که آنها را به گزینه ای بسیار کم تعمیر و نگهداری تبدیل می کند، به این معنی که باید زمان و بودجه کمتری برای نگهداری ساختمان خود صرف کنید. فلزی که سوله ها از آن ساخته شده اند برای محافظت از آن در برابر آب و هوا گالوانیزه شده و احتمال زنگ زدگی آن را کم می کند.

این فلز همچنین در برابر خوردگی محافظت می شود و اثرات آن را کاهش می دهد. ممکن است برای محافظت از فلز، هر چند سال یک بار نیاز به رنگ آمیزی مجدد سوله داشته باشید، اما به غیر از آن، تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری نیست. این امر نگهداری آنها را بسیار ارزان تر می کند که برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است.

آنها بادوام هستند

سوله های صنعتی سازه های بسیار محکمی هستند که مزیت بزرگی است. فلز ماده ای نیست که به راحتی آسیب ببیند، به این معنی که این سوله ها سرپناهی مقاوم و بادوام به کسب و کار داخل می دهند. حتی سوله های صنعتی ساخته شده با پلاستیک دارای تقویت کننده های فلزی در ساختار نگهدارنده هستند که آنها را بسیار بادوام می کند. اگر صاحب یک سوله صنعتی هستید، می توانید از ماندگاری آن برای مدت طولانی مطمئن باشید.

اسکلت فلزی در سوله های صنعتی رایج است که یک مصالح ساختمانی بسیار پایدار است. در صورت استفاده صحیح، اسکلت فلزی ساختاری بسیار محکم و سفت ایجاد می کند. فولاد سازه ای نسبت مقاومت به وزن بسیار بالایی دارد. این بدان معناست که اسکلت فولادی در طول زمان تاب نمی‌خورد یا ترک نمی‌خورد. فولاد سازه ای در برابر آب و هوا مقاوم است که باعث انقباض و انبساط می شود که به محافظت از سایر مصالح مورد استفاده در ساختمان کمک می کند.

از آنجایی که فولاد بسیار مستحکم است، دیوارهای سوله صنعتی صاف می‌مانند و از مربع بودن گوشه‌های سوله اطمینان حاصل کنید. همچنین هنگامی که بارهای سنگین روی آن قرار می گیرد خم نمی شود و برای سوله ای که برای ذخیره سازی طراحی شده است ایده آل است. با وجود این استحکام، فولاد نیز بسیار سبک است و ساخت آن را آسان‌تر می‌کند.

اگر به دنبال سرمایه گذاری هوشمند در ملک هستید، می توانید یک ساختمان اداری سنتی را انتخاب کنید، اما باید خرید سوله صنعتی را در نظر بگیرید. به لطف انعطاف پذیری آنها، آنها به خوبی برای کسب و کار شما کار می کنند یا اجاره دادن به مشاغل دیگر و بازگرداندن سرمایه شما آسان خواهد بود. این سوله ها به دلیل دوام و سازگاری مقرون به صرفه هستند. شما به راحتی می توانید این فضاها را با قیمت مناسب در یک اجاره طولانی اجاره دهید و به راحتی بازده سرمایه گذاری قوی داشته باشید.

 

برای دیدن می توانید به قیمت سوله سازی وارد شوید .

هزینه مدل هایسوله سازی به سادگی

مشاهده نمونه هایساخت سوله ارزان بصورت آنلاین

 

قیمت ساخت هر متر مربع سوله صنعتی

قیمت مشخص و قطعی در زمینه ساخت هر متر مربع سوله صنعتی و سوله سازی نمی شود بیان نمود. چرا؟ که قیمت ساخت هر سوله صنعتی براساس متر مربع به عوامل بسیاری بستگی دارد.
قیمت ساخت هر متر مربع سوله صنعتی به عواملی از قبیل : میزان آهن آلات به کارگیری شده ، مسافت ساخت پروژه ، متراژ پروژه سوله سازی ، هزینه و قیمت حمل و نقل و … بستگی دارد.

یکی از بیشترین سوالاتی که از واحد فروش ما پرسیده می شود این است که؛ قیمت هر متر مربع سوله سبک چقدر است؟ در جواب باید گفت که نمی توان سریعا و بدون هیچ مشخصاتی، قیمت ساخت سوله را تعیین کرد

بلکه قیمت هر متر مربع سوله استاندارد ( سوله سبک – سوله تیر ورقی – سوله ubm ) اعم از مصالح – ساخت – رنگ آمیزی اجرا در محل در حال حاضر از ۵۰۰.۰۰۰ تومان ( پانصد هزار تومان ) الی ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان ( یک میلیون و هشتصد هزار تومان ) قابل پیش بینی است.

حال یک سوال قطعا برای شما پیش آمده است که، چرا انقدر تفاوت در قیمت سوله وجود دارد!!!!!!!

قیمت سوله در هر متر مربع سوله، ارتباط مستقیم دارد با وزن در هر متر مربع سوله.

هر چقدر دهانه و ارتفاع یک سوله بزرگتر باشد فشار بیشتری را باید سازه تحمل کند و در نتیجه فولاد بیشتری مصرف می کند و وزن سازه بالاتر می رود و در نتیجه قیمت ساخت سوله هم افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از مواردی که در قیمت سوله تاثیر گذار است این است که سوله باید دارای دفترچه محاسبات صحیحی باشد که سازمان نظام مهندسی ، آن را تایید کند در این صورت مطمئنن سوله کاملا استاندارد است. اما می توان قیمت سوله را با در نظر نگرفتن نکات مهم در دفترچه محاسبات سوله پایینتر آورد ( منظور این است که سوله غیر استاندارد باشد ) و با قیمت پایینتر هم ساخت اما اگر هم بتوانید مجوز ساخت بگیرید مطمئنا با نشست یک برف و یا یک باد و زلزله سنگین سوله ریزش می کند و خراب میشود (در صورتی که دفترچه محاسبات نداشته باشد )، پس حتما قبل از ساخت سوله از استاندارد بودن سوله، توسط متخصصین و یا مراجعی که تخصص در این زمینه دارند مطلع شویید.

همواره مواردی هستند که بر قیمت سوله تاثیر گذار هستند و محاسبه هزینه کلی سوله بر این اساس صورت می گیرد برای مثال مهم ترین گزینه ها در محاسبه هزینه ساخت سوله متراژ ، انداره دهانه و نوع سوله می باشد که از چه نوعی ساخته خواهد شد .

متغیرهای دیگری نیز بر قیمت هر متر مربع سوله تاثیر گذار است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

1-نوسانات قیمت فولاد آهن

2-نوع طراحی سوله

3-نوع کف سازی و همچنین پوشش سقف سوله و دیوار های ان که با مصالح مختلف قابل اجراست

4-شخصی سازی سوله که با تشخیص کارفرما کاملا سلیقه ای است

5-ابعاد سوله که مهترین فاکتور برای تشخیص قیمت است

برای مشاوره می توانید به سوله سازی وارد شوید .

دنبال کردن نمونه هایبا گارانتی

مبلغ طرح هایبه سادگی

نمد مالی سمیرم

نمد یک نوع زیر انداز می باشد که در اندازه های مختلفی تهیه و تولید می شود، نمد برخلاف جاجیم و یا گلیم از بهم تابیده شدن نخ ها و پشم ها تهیه و تولید نمی شود، بلکه پشم ها به وسلیه فشاری...

نمد مالی سمیرم

نمد یک نوع زیر انداز می باشد که در اندازه های مختلفی تهیه و تولید می شود، نمد برخلاف جاجیم و یا گلیم از بهم تابیده شدن نخ ها و پشم ها تهیه و تولید نمی شود، بلکه پشم ها به وسلیه فشاری که نمد مال یا کسی که می خواهد نمد درست کند به یکدیگر چسبیده می شوند، البته لازم به ذکر است که برای چسباندن پشم ها به یکدیگر تنها فشار نمد مال کافی نیست بلکه همراه با فشار باید به نمد حرارت و رطوبت نیز وارد شود.

طرح ها و نقش ها

طرح ها و نقوشی که بر روی نمد ها کشیده می شود، بستگی به سلیقه افراد دارد. امروزه نمد به دو صورت یک رو و دو رو بافته می شود. در نمد های دو رو ابتدا نقش مورد نظر با پشم های رنگی بر روی یک پارچه کرباس طراحی می شود و سپس پشم حلاجی شده را روی آن قرار می دهند، پس آن بر روی پشم ها مقداری از ترکیب آب و صابون می ریزند تا نم دار شود، سپس پارچه کرباس را پیچیده و چندین مرد همزمان به طور مداوم با پا ها و یا دستانشان به آن ضربه وارد می کنند و آن را بر می گردانند، به این عمل در اصطلاع پوک کشیدن می گویند.

در آخر نیز نمد را شسته و خشک می کنند، در نمد های یک رو نیز تمامی مراحل همچون نمد دو رو انجام می شود با این تفاوت که ابتدا پشمی یک رنگ را بر روی پارچه کرباسی پهن می کنند و پس از چندین بار فشاردن و یا پوک کشیدن آن را باز کرده و سپس با قرار دادن پشم های رنگی بر روی آن طرح مورد نظر را به آن منتقل می کنند.

الیاف و یا پشم استفاده شده

پشمی که در سنت دیرینه نمد مالی استفاده می شود پشم بهاره گوسفند با الیاف بسیار بلند می باشد. این محصولات به دلیل طبیعی بودن هیچ گونه حساسیتی برای افراد ایجاد نخواهد کردد، اما افرادی که به محصولات طبیعی و یا پشم حساسیت دارند بهتر است از آن استفاده نکنند. افرادی که به صنایع دستی و سنتی علاقه بسیار زیادی دارند از این محصول به عنوان زیر انداز و یا وسیله تزینی استفاده می کنند. اما در زمان استفاده باید به یاد داشت که برای شستشوی این محصول نیازی به برس وجود نداره و حتما بعد از شستشو باید آن را در معرض تابش نور خورشید قرار داد تا بوی تازه پشم از آن دور شود.

شهر معروف نمد

سمیرم یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شهرستان های است که این هنر بسیار زیبا در  آن رواج دارد. هنر نمد مالی در سمیرم موفق به کسب مهر اصلات توسط یونسکو شده است.

این هنر بسیار زیبا قدمت بسیار زیادی در این شهرستان دارد و از این منطقه به سراسر ایران و حتی خارج از کشور ارسال می شود.

سخن پایانی

 نمد مالی سمیرم، این هنر اصیل و قدیمی بسیار زیبا به دلیل محکم بودن بافت نمد، استفاده از رنگ های طبیعی در نقش ها و تنوع بسیار زیادی که دارد در بین تمامی ملل ها شناخته شده و دارای کیفیت بسیار بالا و ارزش بسیار زیادی می باشد، قیمت این محصول با توجه به زحماتی که برای تهیه آن کشیده می شود بسیار مناسب می باشد.

 

برای مشاهده می توانید به کار دستی جدید مراجعه کنید .