طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

همه آن چیزی که باید برای اقامت استرالیا بدانید

عنوان: مواردی اساسی که باید پس از پناهندگی استرالیا بدانید

این مقاله درباره ی مهاجرت به استرالیا می باشد.

اسپانسر شیپی به ۳ طریق برای ویزای اقامت دائم امکان پذیر می باشد:

۱- کارفرما

۲- ایالتی

۳- خانواده

به طور معمول بسیاری از مهاجران ایرانی - مهاجرت به کانادا، اروپا یا آمریکا را مقصد نهایی خود قرار می دهند و دلیل آن سکونت درصد بیشتر ایرانیان مقیم خارج از کشور در کشورها یا قاره های نامبرده می باشد. از همین رو متقاضیان می توانند از قوانین اسپانسرشیپی برای مهاجرت به آن کشورها بهره ببرند.

 اما در مورد استرالیا چنین گزینه ای بسیار رایج نیست، به این دلیل که درصد کمتری از ایرانیان ساکن خارج از وطن در استرالیا ساکن هستند، بنابراین گزینه اسپانسرشیپی کارفرما و ایالتی رنگ بیشتری به خود می گیرند.استرالیا در حال حاضر به دلیل تنوع بسیار بالا (بیش از ۴۰۰ عنوان شغلی) در مشاغل استرالیا مورد نیاز آن کشور در بین بسیاری از متخخصان در تمام دنیا که از نعمت پایگاه خانواده بی بهره اند به عنوان یکی از مقاصد بسیار مهم به شمار می آید.

اما پس از حذف لیست MODL تحقق این رویا با کمی مشکل روبرو شد. از این پس متقاضیان برای کسب ۱۵ امتیاز از دست رفته لیست نیاز دارند نمره بالاتری در امتحان زبان انگلیسی، آیلتس کسب کنند یا به دنبال گرفتن موافقت کارفرما یا ایالت برای حمایت کردن آنان بیافتند.

این راه حل به نظر بسیار ساده می آید اما تا زمانی که متقاضی جویای حامی با روحیه بسیار بالا شروع به جستجوی کارفرما می کند. او خیلی زود متوجه این مسئله می شود که به دلیل تفاوت های فرهنگی، نا آشنایی با فن آوری اطلاعات و نداشتن تسلط بر زبان انگلیسی، علی الخصوص لهجه استرالیایی، قادر به برقراری ارتباط با کارفرما در استرالیا نمی باشد و با مشکلات عدیده برای جلب نظر کارفرما روبرو می شود.

اینجانب به شخصه شاهد درد و دل تعداد بسیار زیادی از متقاضیان با شکست مواجه شده مهاجرت به استرالیا بوده ام که با مراجعه به مراکز مجاز مشاوره شغلی و مهاجرتی تقاضای پیدا کردن کارفرما دارند.اما نکته ای که همه این هموطنان فراموش کرده اند، رکود اقتصادی جهانی و بالطبع درصد بالای بیکاری در کشورهای صنعتی ازجمله استرالیا می باشد. در زمان نگارش این متن من به جرات اظهار می کنم که نزدیک به ۱۰۰% کارفرمایان استرالیایی، فقط به افراد مقیم یا شهروندان آن کشور پیشنهاد کار می دهند.از همین رو چاره ای نمی ماند جز گرفتن حامی ایالتی. فلسفه حامی ایالتی براین مبناست که یکی از دولتهای محلی استرالیا به دلیل رقابتی که با دیگر ایالتها و شهرهای استرالیا در پیشرفت و اجرای پروژه های بزرگ صنعتی دارند نیاز به کسب متخصصان آماده به خدمت با حداقل آموزش دارند. آنها با توجه به نوع صنعت رایج در آن ایالت و تعداد پروژه های آماده و تعداد نیروی متخصص موجود در استرالیا تصمیم به این می گیرند که نیروی متخصص مورد نیاز خود را از خارج از استرالیا تامین نمایند.

مهاجر متخصص پس از دریافت حکم اسپانسرشیپی از ایالت با ۱۰۰ امتیاز برای مهاجرت به استرالیا واجد شرایط خواهد بود. متقاضیانی نیز که ۹۰ امتیاز برای مهاجرت به استرالیا کسب کرده بوده اند، پس از دریافت اسپانسرشیپی ۱۰ امتیاز به آنان تعلق خواهد گرفت و با ۱۰۰ امتیاز مجددا برای ویزای اقامت دائم استرالیا واجد شرایط خواهند شد.

اما تمامی شرایط اشاره شده در بالا در حال تغییر است. کارشناسان منابع انسانی در استرالیا معتقند که نحوه امتیاز بندی در حال حاضر بهینه نیست، به طوری که متقاضی اقامت دائم استرالیا که به تازگی از یکی از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل شده است در سن ۲۴ سالگی بیشترین امتیاز را برای ویزای اقامت دائم استرالیا کسب می کند در جایی که یک متخصص با همان سطح تحصیلات یا بالاتر اما در سن نزدیک به ۴۰ سال از نظر لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا واجد شرایط برای مهاجرت نمی باشد کما اینکه مهارتهای او بسیار با ارزش تر از نفر اول می باشد.

یکی از راه های گرفتن اقامت استرالیا تحصیل در استرالیا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.