طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی

طراحی دکوراسیون داخلی لوکس و زیبا

یکی از مواردی که در زیبایی منزل تاثیر بسیاری دارد دکوراسیون است

استفاده مناسب وزیبا از نورپردازی در طراحی دکوراسیون منزل تاثیر زیادی در هرچه زیباتر کردن جلوه داخلی منزل میشود. تاثیر شگفت انگیز نورپردازی در دکوراسیون جذاب و زیبا امری طبیعی و بسیار ساده و شیک است. شاید حتی فکرش را هم نکنید اما مساله نور در خانه اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که قبل از خرید وسایل مجلل سالن پذیرایی یا نصب کابینت‌های گران‌قیمت‌تان باید به آن توجه کنید؛ آن‌قدر که اگر نور و فضای مناسب تابیدن آن – حالا به صورت طبیعی یا مصنوعی – درست تامین نشود همه کارهایی که برای دکوراسیون خانه انجام داده‌اید یا اصلا دیده نمی‌شود یا آن‌قدر اغراق‌آمیز به چشم می‌آید که بدتر چشم را خسته کرده و دل را می‌زند. در طراحی‌های امروزی، به‌طور معمول به جای استفاده از چندین لوستر و چراغ‌های دیواری از نورهای مخفی تعبیه شده در پشت طاقچه‌ها استفاده می‌کنند که هم آرامش خاصی به فضای نشیمن می‌دهد و هم جای کمتری را اشغال می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی در رابطه با نورپردازی اصولی به شما یاد آور شویم.

شما می‌توانید به وسیله نور، فضای نشیمن را وسیع‌تر یا کوچک‌تر نمایش دهید؛ مثلا اگر نورپردازی‌ ها را روی دیوارها و کنج‌های محیط انجام دهید، اطراف محیط روشن‌تر از مرکز شده درنتیجه محیط بزرگ‌تر نشان داده می‌شود در حالی که اگر در نورپردازی یک اتاق نشیمن فقط به منبع نور سقفی و بالای سر مبل‌ها اکتفا کنید آن وقت دامنه دید افراد محدود می‌شود و فضا کوچک‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. این وسط رنگ نوری که به خانه می‌تابد هم اهمیت زیادی دارد. نور زرد برای چشم مناسب‌تر از نور سفید است اما به‌تنهایی باعث می‌شود رنگ‌های دیوارهای اتاق و لوازم کمی تیره‌تر از رنگ اصلی‌شان به‌نظر برسند. درواقع با نور زرد دیوارها کرم‌رنگ و تیره‌تر و فضای کوچک شما کوچک‌تر دیده می‌شود.

نورپردازی قسمت های مختلف خانه، هال ورودی، راهروها و راه پله ها را نیز فراموش نکنید. این اماکن در هر خانه ای باید از نور فراوان برخوردار باشند به خصوص راه پله ها که در حفظ ایمنی و سلامتی خانواده و میهمانان اهمیت بسزایی دارد. در اینجا ایمنی مهم تر از زیبایی است و بهترین روش نورپردازی روشن کردند مسیر حرکت و سطح روی پلکان با چراغ هایی است که به دیوار نصب می شوند و نور را به طرف پایین می تابانند. استفاده از چراغ های دیواری کار تعویض لامپ را نیز ساده تر می کند.

نور سفید فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد ولی به‌تنهایی کمی یکنواخت و کسل‌کننده است. استاندارد روشنایی می‌گوید بهترین نور باید ترکیبی از نور مهتابی (سفید) و نور خورشیدی (زرد) باشد که کمترین آسیب را به چشم می‌رساند. حالا دیگر تصمیم با خودتان است.

اگر آشپزخانه شما محل صرف غذا نیز هست استفاده از چراغ های سقفی که ارتفاعشان قابل تنظیم است درست در بالای میز غذاخوری ایده خوبی است. این چراغ ها می توانند هنگام صرف غذا روی میز را به خوبی روشن کنند و در مواقعی که از میز استفاده نمی شود فضای کلی آشپزخانه را روشنایی ببخشند. نورپردازی در فضای حمام و دستشویی از اهمیت کمتری برخوردار است و به سادگی با نصب چراغ های سقفی قابل اجراست. در حمام و دستشویی علاوه بر چراغ های سقفی که برای تامین روشنایی محیط مورد استفاده قرار می گیرند، نصب یک چراغ دیواری در بالای آینه نیز ضروری است اما توجه داشته باشید که برای این منظور از چراغ های فلویورسنت استفاده نکنید زیرا نور این چراغ ها موجب تغییر برخی از رنگ ها شده و تصویر شما را با رنگ های غیرواقعی در آینه منعکس می کنند.

برای زیباتر شدن خانه میتوان از تصاویر و مقالات در زمینه طراحی دکوراسیون در اینترنت استفاده کرد.

دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.