طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وب سایت ارزان|طراحی وب سایت ایفانت|طراحی سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان| طراحی وب سایت حرفه ای

فواید ورزش تای چی برای بهبود تنفس

فایده های حرکات بدنی تای چی برای بهبود تنفس


یکی از تمرین هایی که می تواند کمک زیادی به درمان بیماری های تنفسی کند، تای چی می باشد

اشخاصی که  مشکلات ریوی رنج می برند با حیطه های بسیاری در کارهای روزانه شان مواجه اند. ازجمله تمرین هایی که می تواند کمک زیادی به بهبود بیماری های تنفسی کند، تای چی می باشد. در این مطلب مزیت ورزش تای چی را بخوانید تا بیشتر با آن آشنا شده و برای تسکین علائم مشکلات تنفسی و ریوی تان از آن کمک بگیرید.

وقتی یک بیمار دچار استرس و تنش می شود، بدنش با تنفس غیرطبیعی به آن واکنش نشان می دهد. این حالت منجر به التهاب راه های هوایی شده و مشکلات تنفسی را به بار می آورد. بدتر اینکه عضلات پیرامون ریه، قابلیت انعطاف پذیری شان را به مرور زمان از دست داده و موجب مشکلات مکرر تنفسی می گردند.

تای چی استرس را کم می کند، اضطراب را کاهش می دهد و خطر افسردگی را هم پایین می آورد. وقتی ذهن و روح در آرامش است، بدن هم تابعیت می کند. تای چی شامل تنفس منظم شده و اعصاب را آرام می کند و هماهنگی میان چشم ها و دست ها را بهتر می نماید. همه اینها آرامش بخش هستند.

 

چگونگی ورزش تای‌چی

تای چی بواسطه تمرین های تنفسی، سلامت سیستم تنفسی را ارتقاء می دهد

 

بهبود سلامت قلبی عروقی
یک قلب سالم برای جلوگیری از بیماری های تنفسی مهم است. مطالعات نشان می دهند بیماران قلبی که روزانه تای چی تمرین کرده اند، درد، استرس و اضطراب کمتری داشته اند. تای چی همچنین ورزشی برای قلب است و آن را سالم و عضلات را قوی نگه می دارد.

تای چی بواسطه تمرین های تنفسی، سلامت سیستم تنفسی را ارتقاء می دهد، ظرفیت ریه ها را افزایش می دهد و گردش خون را بهتر می نماید که برای سلامت تنفس، ضروری است.


تنفس عمیق را بهتر می کند
یک راه برای افزایش ظرفیت ریه ها، داشتن تناسب اندام است، اما تمرین های سخت و شدید می توانند اثرات مخربی روی ریه ها داشته باشند. فعالیت های شدید سبب مشکلات تنفسی می شوند.

تای چی، بواسطه تنفس های عمیق تر، ظرفیت ریه ها را بالا می برد. وقتی هوای بیشتری وارد ریه ها می شود، اکسیژن بیشتری هم به اندام ها می رسد. همه این ها منجر به سلامتی و تناسب اندام می شوند.

تای چی برای بیماران مبتلا به آسم، برونشیت و آمفیزم ایده آل است. حرکات پویای تای چی، تعادل، چابکی، هماهنگی و انعطاف بدن را تقویت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.